
| Ders Kodu | : YB219 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Önlisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu ders ile yaşlı bakım öğrencisinin kendini tanıması, insanlarla kurduğu ilişkilerde yaşadığı duyguları fark etmesi, bakım vermekle sorumlu olduğu yaşlı bireylere bakım verirken empatik geri bildirim ve etkin dinleme gibi iletişim becerilerini bilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Bu derste, algılama, benlik saygısı, beden imajı, sözlü ve sözsüz iletişim ve özellikleri, iletişim çatışmaları, özel durumdaki bireylerle iletişim, anksiyete, stres ve empati kavramlarına yönelik konular işlenecektir.
| Öğr. Gör. Gülnur TEKMEN |
| 1. | Öğrenci, yaşlı bireylerle etkili iletişim kurabilmek için kendi kişilik özelliklerinin ve benlik saygısının farkında olur; benlik saygısını artırmaya yönelik stratejileri uygular. |
| 2. | Öğrenci, yaşlı bireylerle doğru ve etkili iletişim kurmak için iletişim sürecinin temel bileşenlerini tanımlar ve uygular. |
| 3. | Öğrenci, yaşlı bireylerle iletişimde sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerini etkin kullanır; beden dilinin kişiler arası iletişimdeki yönlendirici rolünü kavrar. |
| 4. | Öğrenci, yaşlı bireylerin ihtiyaçlarını anlayabilmek için empati kurar ve aktif dinleme becerisini kullanarak bakım sürecini destekler. |
| 5. | Öğrenci, zor ya da özel gereksinimli yaşlı bireylerle iletişim kurarken uygun yaklaşım yöntemlerini belirler ve uygular. |
| 6. | Öğrenci, yaşlı bireylerde duygusal değişimleri gözlemler; stres ve anksiyete durumlarında uygun destekleyici iletişim tekniklerini uygular. |
| 7. | Öğrenci, yaşlı bireylerde algı farklılıklarını değerlendirir ve iletişim sürecini bireysel zihinsel farklılıklara göre uyarlar. |
| 8. | Öğrenci, yaşlı bireylere yönelik kalıpyargıların ve tutumların farkında olarak bakım hizmetlerinde önyargısız ve etik davranış sergiler. |
| 9. | Öğrenci, yaşlı bireylerle veya ekip arkadaşlarıyla yaşanan iletişim çatışmalarında çözüm odaklı, saygılı ve yapıcı yaklaşım geliştirir. |
| 10. | Öğrenci, iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik güncel uygulamaları takip eder, yaşam boyu öğrenmeye açık bir tutum sergiler. |
| 1. | Terakye G., 1998, Hasta Hemşire İlişkileri, Genişletilmiş Beşinci Baskı, Zirve Ofset Ltd. Şti., Ankara |
| 2. | Üstün B., Akgün E.,Partlak N., 2005, Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir |
| 3. | Özcan A., 2006, Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Sistem Ofset, Ankara |
| 4. | Öz F., 2004, Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Ticaret AŞ., Ankara. |
| 5. | Hisli Şahin N., 1994, Stresle Başa Çıkma Olumlu bir Yaklaşım, Türk Psikologlar Derneği Yayınları:2, Ankara |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 2 | 2 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 2 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 2 | 7 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 73 | |||