
| Ders Kodu | : ADE317 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Almanca |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Kadının edebiyattaki konumunu ortaya koymak.
Bu derste geçmişten bugüne kadının edebiyattaki konumu ele alınacak ve tartışılacaktır. Alman Edebiyatının yanı sıra dünya edebiyatının seçkin kadın yazar ve şairleri, önemli eserleriyle öğrencilere tanıtılacaktır. Ayrıca 1970'lerden itibaren büyük önem kazanan post feminin edebiyat, post feminin eleştiri ile günümüzün en popüler araştırma alanlarından olan cinsel kimliklerin toplumsal ve ve kodlamayla doğru orantılı biçimde oluşturulmasını araştıran 'Gender Studies' çalışmaları incelenecektir.
| Doç. Dr. Meryem NAKİBOĞLU |
| 1. | Toplumsal cinsiyet rolleri araştırmaları konusunda bilgi kazanma |
| 2. | Teorik edebiyatbilimi metinlerini kavrayabilme ve irdeleyebilme |
| 3. | Geleneksel edebiyatbilimi ile toplumsl cinsiyet rolleri araştırmaları çerçevesinde edebiyatbilimini karşılaştırabilme ve değerlendirebilme |
| 4. | feminist kuramların öğrenilmesi |
| 5. | Feminist yazarların eserlerinin öğrenilmesi |
| 1. | Jutta Osinski, Einführung in die feministische Literaturwissenschaft, Erich Schmidt Verl., 1998 |
| 2. | DERS KİTABI: Elisabeth Bronfen: XDie schöne Seele, Berlin 1996: Marianne Schuller: Im Unterschied., Frankfurt a.M: 1990, YARDIMCI KİTAPLAR Sigrid Weigel: Die Stmme der Medusa Sigrid Weigel: Topographien der Geschlechter Silvia Bovenschen: Die imaginierte Weiblichkeit. Frankfurt a.M: 1976 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 5 | 5 | 140 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 3 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 3 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
OÇ-4 | ||||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||||