
| Ders Kodu | : PSİ334 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde sosyal-duygusal gelişimin, dijital teknolojilerle iç içe geçmiş günümüz dünyasında nasıl şekillendiğini, etkilendiğini ve bu etkileşimlerin gelişimsel süreçlerle nasıl kesiştiğini anlamaktır. Öğrenciler, dijital çağın çocuk ve ergen gelişimi üzerindeki etkilerine dair yapılan araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeyi, gelişim kuramları ışığında dijital deneyimlerin gelişimsel sonuçlarını analiz etmeyi ve metodolojik açıdan güçlü araştırma tasarımlarını tartışmayı öğreneceklerdir.
Bu ders, çocukların ve ergenlerin dijital teknolojilerle olan etkileşimlerini gelişimsel bir perspektiften ele alır. İlk haftalarda, dijital teknolojilerin gelişim üzerindeki etkilerine dair nedensel iddiaların nasıl değerlendirileceği ve temel sosyal-duygusal gelişim kuramları üzerinde durulur. Ardından, dijital çağda bebeklik, çocukluk, ergenlik ve ebeveynlik gibi dönemler sırasıyla ele alınarak, her hafta belirli bir okuma üzerinden yürütülen tartışmalar ve öğrenci sunumlarıyla derinlemesine analizler yapılır.