
| Ders Kodu | : BYL309 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Yunanca hayat anlamına gelen ‘bios’ ve taklit anlamına gelen ‘mimesis’ kelimelerinden oluşan Biyomimikri, hayatı taklit etmek anlamına gelmektedir. Dersin temel amacı, canlıların milyonlarca yıldır hayatta kalmak adına kazanmış oldukları özelliklerden faydalanılarak geliştirilen yenilikçi fikirleri göstermektir. Buradan yola çıkarak biyolojik göstergeleri okuyarak farklı bir bakış açısı kazandırmak temel amaçlarımız arasındadır.
Daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevre oluşturmak amacıyla doğanın tasarım ve süreçlerini taklit eden bir yaklaşım olarak biyomimikri, son dönemlerde sıklıkla dile getirilmektedir. Doğayı yaratıcı bir şekilde inceleyerek yeni ürün ve hizmetler geliştirmeye yarayan biyomimikri, günümüzde mimari, mühendislik, elektronik ve şehircilik gibi birçok farklı alanda uygulanmaktadır. Dersimizde ilk insanların çevrelerini taklit ederek geliştirdikleri tasarımlardan başlayarak günümüzde yukarıda belirtilen alanlarda gerçekleştirilen çok sayıda yenilikçi fikir ele alınacak ve farklı bir bakış açısıyla doğayı gözlemlemenin öneminden bahsedilecektir.
| Prof. Dr. Mesut KIRMACI |
| 1. | Mimikri, Biyomimikri ve Biyodestekli tasarım anlamlarını bilir |
| 2. | Doğal seçilim sonucu kazanılmış özelliklerin organizmaların yaşamına katkısını bilir |
| 3. | İnsanların dünya üzerindeki varlıklarının doğayı gözlemleme ve taklit etmeye bağlı olduğunu gösterir |
| 4. | Biyolojik göstergelere örnekler verir |
| 5. | Sürdürülebilir bir yaşam için doğanın en güzel örnek olduğunu bilir |
| 6. | Hali hazırda dünyada yaşamını devam ettiren organizmaların her birinin bir tasarıma ilham olabileceğini gösterir |
| 1. | Benyus J. M. 2022. Biyomimikri: İlhamı Doğadan Alan tasım. Usturlap pp. 400 |
| 2. | Burini R. 2015. Biyo-İnnovasyon, İnnovasyonu Bitkilerden Öğrenmek, The Kitap. pp 221 |
| 3. | Mancuso S. 2021. Bitki Devrimi. Yeniinsan pp 221 |
| 4. | Hoffmeyer J. 2009. Biosemiotics: An Examination into the Signs of Life and the Life of Signs (Approaches to Postmodernity). University of Chicago Press |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Arazi Çalışması | 1 | %40 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | |
OÇ-1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||
OÇ-2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||
OÇ-3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
OÇ-4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | ||||
OÇ-5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | ||||||||
OÇ-6 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 2 | |||||||