
| Ders Kodu | : KMY345 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 0 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 3 |
| AKTS | : 3 |
Akışkanlar, madde özellikleri, termodinamik, kinetik, spektroskopi ve polimer konularında deneyler yaptırarak, öğrencilerin sahip oldukları teorik bilgileri pratikte kullanmalarını sağlamak
Bağımsız çalışma yapabilme yeteneği, laboratuvarda güvenli çalışma edinimi, çözelti hazırlama yetkinliği, laboratuvar cihazlarını kullanabilme, hassas terazi, etüv, karıştırıcı kullanımı, damıtık/saf su üretimi ve kullanımı, deney verilerinden yararlanarak rapor hazırlama, laboratuvar deney dağılımı dışındaki konulara ulaşma gibi becerilerin kazandırılması
| Doç. Dr. Semiha KUNDAKCI |
| 1. | Viskozimetre kullanarak çözeltilerin farklı sıcaklıklardaki akış sürelerini ölçer, Poiseuille eşitliğini bilir ve uygun grafiği çizerek Ev, A gibi parametreleri hesaplar. |
| 2. | Viskozimetrik ölçümler yardımıyla bir molekülün büyüklüğünü gerekli grafikleri çizerek hesaplar, literatür ile karşılaştırır. |
| 3. | Kısmen karışabilen sıvıları ve karışmanın sıcaklıkla nasıl bir değişim gösterdiğini bilir, mol kesri-sıcaklık ve kütle kesri-sıcaklık grafikleri yardımıyla kritik çözelti sıcaklığını ve bu sıcaklıktaki karışımın bileşimini bulur, Tie-Line kuralını uygular. |
| 4. | Karışmayan çözücüleri bilir ve arasında dağılan çözünen miktarını, dağılma katsayısı ve triiyodür dengesini hesaplar, Nerst Dağılım yasasını bilir. |
| 5. | Kimyasal kinetik ile ilgili kavramları bilir, farklı derişimlere sahip tepkenlerin başlangıç hızlarını bulur, hız sabiti ve her bir tepken için tepkime derecesini hesaplar. Ayrıca hız sabitleri yardımıyla Arrhenius denklemini kullanarak uygun grafiği çizer, eğim ve kesim noktaları yardımıyla etkinleşme enerjisini bulur. |
| 6. | Birincil tuz etkisini açıklar, Debye-Hückel yasasını ve eşitliğini bilir, asidik ortamda gerçekleşen tepkimeye ait birincil tuz etkisini inceler gerekli hesaplamaları yapar ve yorumlar. |
| 7. | Polimer, monomer tanımlarını bilir, farklı viskozimetreleri tanır, viskozimetrik ölçümler yardımıyla bir polimerin mol kütlesini Mark-Houwink-Sakurada eşitliğini kullanarak hesaplar. Ayrıca Huggins, Kraemer ve Schulz-Blaschke eşitliklerini, bu eşitliklerdeki parametreleri ve grafiklerini bilir ve çizer. |
| 8. | Grupla ve bağımsız çalışma yapabilme yeteneği kazanır, laboratuvarda güvenli çalışma edinimi sağlar, çözelti hazırlama yetkinliği kazanır. |
| 9. | Laboratuvar cihazlarını kullanır, hassas terazi, etüv, karıştırıcıyı kullanır, deney verilerinden yararlanarak rapor hazırlar, laboratuvar deney dağılımı dışındaki konulara ulaşma becerisi kazanır. |
| 1. | Fizikokimya Laboratuvarı, Dursun Saraydın, Erdener Karadağ |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 8 | %10 |
| Rapor | 8 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Ödev | 8 | 0 | 0 | 8 |
| Laboratuvar | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Kısa Sınav | 8 | 0 | 0 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 | 4 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 74 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
OÇ-6 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
OÇ-7 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
OÇ-8 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-9 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||