
| Ders Kodu | : KMY225 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 0 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 3 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencilere ana grup elementleri (I-IV A) ve bileşiklerinin sentezi ile özellikleri hakkında bilgi vermek, molekül yapılarını VSEPR kuramı ile birlikte açıklayabilme yeteneği kazandırmak.
Bu ders temel sentez ve karakterizasyon yöntemlerinin tanıtılmasıyla başlar ve I-IVA grubu elementleri ve bileşiklerinin sentezlerini içeren deneylerin yapılması ile devam eder.
| Prof. Dr. Rukiye FIRINCI |
| 1. | Anorganik bileşiklerin adlandırılmasını bilir |
| 2. | Sentez, saflaştırma, karakterizasyon yöntemlerini öğrenir ve uygular |
| 3. | Ana grup elementleri hakkında bilgi sahibi olur |
| 4. | VESPR modeli ile bileşiklerin yapılarını belirler |
| 5. | Yapılan deneyler ile ilgili stokiyometrik ilişkileri kavrar |
| 1. | N.K. Tunalı, S. Özkar, Anorganik Kimya, Gazi Ünv. Yayın Evi,2007. |
| 2. | E. Riedel, Anorganische Chemie, W. de G. Berlin-New York 2004. |
| 3. | Holleman-Wieberg, Anorganische Chemistry, W. de G. Berlin-New York 1976. |
| 4. | C. Kaya, Anorganik Kimya-I, II. |
| 5. | Anorganik Kimya Laboratuvarı Deney Föyü |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 10 | %10 |
| Rapor | 10 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Ödev | 10 | 1 | 0 | 10 |
| Laboratuvar | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Kısa Sınav | 10 | 0 | 0 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 1 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | |
OÇ-2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 | |
OÇ-3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||
OÇ-4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | ||