
| Ders Kodu | : KMY440 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Biyokimyasal örneklerin ayrılması, saflaştırılması ve kantitatif analizi için uygulanan temel tekniklerin öğretilmesi.
Biyokimyasal moleküllerin yer aldığı süreçlerde uygulanan temel nitel ve nicel tekniklerin öğrenilmesi.
| Dr. Öğr. Üyesi Rukiye YAVAŞER BONCOOĞLU |
| 1. | Biyokimyasal örneklerin ayrılması ve saflaştırılması için kullanılacak tekniklerin teorisini öğrenir. |
| 2. | Protein, karbohidrat, nükleik asit ve lipitlerin nitel ve nicel analiz yöntemlerini kavrar. |
| 3. | Kalitatif ve kantitatif biyokimyasal tayin uygulamalarını öğrenir. |
| 4. | Biyolojik örneklerin hazırlanması için kullanılacak teknikleri öğrenir. |
| 5. | Biyolojik moleküllerin yapısal analizleri hakkında bilgi edinir ve öğrenir. |
| 6. | Biyokimyasal örneklerin analizi için geliştirilen güncel teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
| 1. | Öğretim üyesi ders notları |
| 2. | Temel Biyokimya Teknikleri, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü. 2001. (Çolak A., Küçük M., Dinçer B., Sağlam N., Kolaylı S., Doğan, N. |
| 3. | Biyokimya Cilt I, Prof. Dr. Engin M. Gözükara Nobel Kitabevi, 2011 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Okuma | 14 | 1 | 0 | 14 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 0 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 32 | 1 | 33 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 101 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 3 | ||||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
OÇ-3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
OÇ-4 | 5 | 3 | 3 | ||||||||||
OÇ-5 | 5 | 4 | 3 | 2 | |||||||||
OÇ-6 | 5 | 3 | |||||||||||