| 1. | Alanındaki güncel kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere hâkim olup, bu bilgileri eleştirel, analitik ve uyarlanabilir biçimde kullanabilme ve aktarabilme |
| 2. | Ulusal ve uluslararası düzeyde alanı ile ilgili konularda sorunları tanımlayabilme, yorumlayabilme ve sonuçları bilimsel, kültürel ve etik değerlere dikkat ederek toplum kesimleriyle paylaşabilme |
| 3. | Temel kimyasal özellikler hakkında geniş bilgiye sahibi olup, bu bilgileri günlük yaşam, endüstriyel uygulamalar ve pratik kimya çalışmalarında etkin biçimde kullanarak, sonuçlarını sistematik olarak paylaşabilme |
| 4. | Araştırma-geliştirme, kalite-kontrol ve analiz laboratuvarları ile kimyasal üretim yapan fabrikalarda örnek alma, analizleme ve sonuçları rapor edebilme için gerekli nitelik ve donanıma sahip olma |
| 5. | Çevresel problemlere yenilikçi kimyasal yaklaşımlar geliştirebilmek, kapsamlı çevre analizleri yaparak sonuçları sistematik biçimde rapor edebilme |
| 6. | Halk sağlığı ve tıbbi laboratuvarlarda, kimyasal ve biyokimyasal analiz yöntemlerini uygulayarak, elde edilen verileri güvenilir ve bilimsel esaslara dayalı olarak rapor edebilme |
| 7. | Kimya alanına özgü yabancı dildeki temel terim ve süreçleri okuyup anlayabilecek düzeyde dil yetkinliğine sahip olma |
| 8. | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme |
| 9. | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak yenileme |
| 10. | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
| 11. | Alan dışı dersler aracılığıyla farklı bilgi alanlarında yetkinlik kazanıp, disiplinlerarası çalışmalara aktif katılım sağlama |
| 12. | Bireysel ve takım çalışmalarında kullanmak üzere yeterli bilgi, donanım ve özgüvene sahip olma |
| 13. | Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, iklim değişikliği, sürdürülebilirlik, gıda ve su kıtlığı gibi toplumsal ve evrensel sorunlar ile ilgili bilgi ve farkındalığa sahip olma |