
| Ders Kodu | : MAT103 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
1. Öğrencileri yeni disiplinlere göre matematiksel düşünmeye alıştırmak. 2. Öğrencilere aksiyomatik yaklaşımları vermek. 3. İspat yöntemlerini tanıtarak bu yöntemlerin kullanımlarıyla ilgili teorem ve özellikleri vermek. 4. Bazı cebirsel yapı kavramlarını tanıtmak. 5. Öğrencilerin problemlerin çözümünde ve elde edilen çözümlerin yorumlanmasında mevcut yeteneklerini geliştirmek. 6. Öğrencilerin soyut ve güç anlaşılır kavramları algılayabilmelerine yardımcı olmak.
Sembolik mantık, Önermeler, Teoremler için ispat yöntemleri, Kümeler kavramı, Niceleme mantığı, Açık önerme ve iki değişkenli açık önermeler, Kümeler cebiri, Sonlu ve sonsuz küme kavramları, Kümeler ailesi, Kümenin ayrışımı ve örtüsü kavramları, Bağıntılar, Bağıntı özellikleri, Kısmi sıralama bağıntısı, Denklik bağıntısı, Denklik sınıfları, Fonksiyonlar, İkili işlemler, Cebirsel sistemler.
| Prof. Dr. Semra DOĞRUÖZ |
| 1. | Sembolik mantık için gerekli önerme kavramlarını hatırlayarak günlük hayatımızda vazgeçilmezimiz kümeler ile ilişkisini kurma. |
| 2. | Mantıksal denklik ve bileşik önerme temel özellikleri ile matematiksel problemleri sadeleştirebilme yetisini kazandırma. |
| 3. | Matematiksel ispat yöntemleri ile diğer disiplinlerde de karşılaşılabilecek bilimsel sorunları giderme yeteneğini geliştirme. |
| 4. | Küme, bağıntı ve fonksiyon kavramlarını hatırlayarak bunları günlük yaşamda açıklayabilme. |
| 5. | Problemlerde ulaşılmak istenen hedefi saptayabilme. |
| 6. | Teorem ve problemleri örneklendirebilme. |
| 1. | Soyut Matematik, Akkaş S., Hacısalihoğlu H.H., Özel Z., Sabuncuoğlu A., Gazi Üniversitesi Yayınları, 1998. |
| 2. | Soyut Matematik I, Kandamar H., ADÜ Yayınları, 2004. |
| 3. | Soyut Matematik, Çallıalp F., Birsen Yayınevi, 2009. |
| 4. | Basic abstract Algebra, Bhattacharya P. B., Jain S. K., Nagpaul S.R., Cambridge University Pres, 1986. |
| 5. | An Introduction to Number System and Algebraic Structures, Alpay Ş., H. İ., Matematik Vakfı Yayınları, 1996. |
| 6. | Algebra Through Practice, Blyth, T. S. and Robertson, E. F., Cambridge Univ. Pres, Cambridge, London, 1984,1985. |
| 7. | Çözümlü Soyut Cebir Problemleri, Çallıalp, F., 2. Baskı İstanbul, 1995. |
| 8. | Soyut Matematiğe Giriş, Karaçay T., Kuban Matbaacılık Yayıncılık, 2009. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 28 | 2 | 30 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 34 | 2 | 36 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | |
OÇ-1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||||
OÇ-2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | |||||||||||
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | |||||||||
OÇ-4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | ||||||||||
OÇ-5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | ||||||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | ||||||||||||