
| 1. | Günlük hayatta karşılaştığı problemler karşısında analitik düşünme yeteneği ile çözüm bulmak |
| 2. | Matematikle ilgili elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirip yorumlayabilmek |
| 3. | Matematik alanındaki son gelişmeleri takip edebilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak |
| 4. | Meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek ve alanındaki yabancı dilde yayınlanmış çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak |
| 5. | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilmek |
| 6. | Çalışma arkadaşlarına uyum sağlayabilmek, grup çalışmasına katılabilmek |
| 7. | Matematik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yardımcı olabilmek |
| 8. | Matematik alanının gerektirdiği ölçüde bilgisayar yazılımı ve programlama bilgisine sahip olmak |
| 9. | Yeterli seviyede alan bilgisine sahip olmak ve bilgisini eğitim- öğretim sürecinde verimli kullanabilmek |
| 10. | Farklı bilim alanlarındaki problemleri matematiksel modelleyerek analiz etmek ve çözüme katkıda bulunmak |
| 11. | Öğrendiği matematiksel yöntemleri kullanarak, toplumsal sorunlarla ilgili tartışmalara katılmak ve çözüm önerisi getirmek |
| 12. | Matematik alanındaki bilimsel bir materyali tartışmak, yazmak ve bilgi sahibi bir dinleyici grubuna sözlü olarak savunmak |
| 13. | Mesleki yönden sorumluluk duygusuna ve etik değerlere sahip olmak |
| 14. | Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve toplumsal değerleri göz önünde bulundurma yeterliliğine sahip olmak |
| 15. | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek |
| 16. | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak karşısına çıkan problemleri çözme becerisi kazandırmak |
| 17. | Bilgisayar teknolojisinde gerekli olan algoritma ve program yazma yeteneğini kazandırmak |
| 18. | Farklı disiplinlerdeki problemlerin bilgisayar destekli modellerini kurabilmek |