
| Ders Kodu | : SOS327 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
- Öğrencinin “Toplumsal Değişme” “Modernleşme” ve “Küreselleşme” ye ilişkin sosyolojik yaklaşımlara ve tartışmalara belirli oranlarda hâkim olmasını sağlamak. - Toplumsal değişmeye ilişkin yaklaşımların kavranarak, değişmeye ilişkin bir teorik perspektiften hareketle analiz yapılabilmesini ve özellikle 18.yy.dan günümüze kadar geçen süreçte meydana gelen değişmeleri değerlendirebilmesini sağlamak. - Modernleşmeye ilişkin tartışmaları ve süreçleri kavratarak modern toplumsal dinamiklere ilişkin çıkarımlar yapabilmesini sağlamak. -Küreselleşmeye ilişkin temel yaklaşımlar ve küreselleşmenin temel görünümleri ekseninde, günümüz dünyasındaki gelişmeleri temellendirebilmesini sağlamak. -Türkiye’deki değişmeleri analiz ederek, sosyolojik bir perspektiften değerlendirme yapabilmelerini sağlamak.
Toplumsal Değişmeyle İlgili Kavramlar; Toplumsal Değişmeyi Etkileyen Faktörler; Makro Teoriler Organizmacı, Evrimci ve Diyalektik Yaklaşımlar; Yapısal Fonksiyonel Anlayışı; Çatışmacı Anlayış; Mikro Teoriler, Grupsal Değişme Anlayışı, Bireyci Değişme Anlayışı; Modernlik ve Modernleşme; Modernite ve Eleştrisi; Küreselleşme Teorileri ve Tartışmaları
| Doç. Dr. Emin YİĞİT |
| 1. | Toplumsal değişme olgusu üzerine sosyolojik olarak düşünebilir ve analiz yapabilir. |
| 2. | Öğrenciler toplumsal değişme olgusuna ilişkin analiz yapabilmede gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur. |
| 3. | Toplumsal eylemleri anlayabilir ve açıklayabilir. |
| 4. | Modernleşme ve küreselleşmenin yarattığı dönüşümleri anlayabilir ve açıklayabilir. |
| 5. | Toplumsal değişme sürecinde ortaya çıkan farklı dinamikleri kavrayabilir ve tespitlerde bulunabilir ve Türkiye’deki değişmeleri analiz ederek değerlendirme yapabilir. |
| 1. | Bozkurt, N. (1998) 20. Yüzyıl Düşünce Akımları, Sarmal Yayınevi, İstanbul |
| 2. | Kongar, E. (1979) Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Çağdaş Basımevi, Ankara |
| 3. | Smith, A. (1995) Toplumsal Değişme Anlayışı, Gündoğan Yayınları, Ankara |
| 4. | Şaylan, G. (2003) Değişim Küreselleşme ve Devletin Yeni İşlevi, İmge Kitapevi, İstanbul |
| 5. | Şenel, A. (1995) İlkel Topluluktan Uygar Topluma, Bilim ve Sanat Yayınları, İstanbul |
| 6. | Appelbaum,P. R.(1981) Toplumsal Değişme Kuramları, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara |
| 7. | Wagner, P. (1996) Modernliğin Sosyolojisi, Sarmal Yayınevi, İstanbul |
| 8. | Giddens, A. (1998) Modernliğin Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, Ankara |
| 9. | Kazgan, Gülten, (1997), Küreselleşme ve Yeni Ekonomik Düzen, Ne Getiriyor? Ne Götürüyor? Nereye Gidiyor?, Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul, 1997 |
| 10. | Yılmaz, A. (1996) Modernden Postmoderne Siyasal Arayışlar, Vadi yayınları, Ankara |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Okuma | 10 | 1 | 1 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 3 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |