
| Ders Kodu | : FEL356 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Yöntem sorunu, bilimsel yöntem anlayışları, tümevarım sorunu, doğrulama, yanlışlama, bilimsel açıklama ve anlama gibi problemlere getirilen çözüm önerilerinin gösterilmesi yoluyla öğrencilerde bu konulara ilişkin problem bilinci oluşturma.
Yöntem sorunu, bilimsel yöntem anlayışları, tümevarım sorunu, doğrulama, yanlışlama, bilimsel açıklama ve anlama gibi problemlere getirilen çözüm önerileri.
| Prof. Dr. Cengiz İskender ÖZKAN |
| 1. | Bilim felsefesinin temel problemlerini kavrama. |
| 2. | Bilimler ayrımının, felsefi dayanklarını anlama. |
| 3. | Bilimsellik ölçütüne ilişkin tartışmlara katılabilme. |
| 4. | Bilimdeki mutlak pozitivizmin sorunlarını görme ve bunlara ilişkin eleştirileri bilme |
| 5. | Bilimsel bilginin ayırdedici özelliklerini kavrama |
| 1. | Özkan, Cengiz İ. Bilim Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları, 2020 |
| 2. | Güzel, Cemal (Ed.). Sağduyu Filozofu: Popper, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 1996 |
| 3. | Güzel, Cemal (Ed.). Bir Bilgi Anarşisti: Paul Feyerabend, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 1996 |
| 4. | Güzel, Cemal (Ed.). Çoğulculuğun Kuramcısı: Lakatos, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, 1999 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Okuma | 15 | 0 | 1 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 1 | 26 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 35 | 0 | 35 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 146 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||
OÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |
OÇ-4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | |
OÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||