
| Ders Kodu | : SOS209 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Türkiye’nin kentleşme ve kentlileşme süreç ve tartışmalarını incelemek.
Türkiye 1950’lerden başlayarak hızlı bir kalkınma ve endüstrileşme dönemi yaşamıştır. Bu süreç özgün kentleşme ve kentlileşme dinamiklerini de beraberinde getirmiştir. Bu ders farklı dönemlerde yaşanan kentleşme ve kentlileşme dinamiklerini tarihsel bir perspektiften ve farklı kuramsal tartışmalar ışığında ele alacaktır.
| Prof. Dr. Şerife GENİŞ |
| 1. | Kentleşme olgusunu farklı sosyolojik perspektiflerin gözüyle karşılaştırabilmek. |
| 2. | Aynı olgunun farklı boyutlarını çoklu perspektifler kullanarak kavrayabilmek |
| 3. | Belirli bir perspektifi esas alarak günümüzdeki kent sorunlarını irdeleyebilmek |
| 4. | Neoliberal kentleşme politikalarına dair derinlikli bir bakış geliştirmek |
| 5. | Kentsel ayrışma, kentsel yoksulluk ve dışlanma gibi kavramları alanda tespit edebilmek ve çalışmak |
| 1. | Işık, Oğuz & M.Melih Pınarcıoğlu. 2009. Nöbetleşe Yoksulluk: Sultanbeyli Örneği, İstanbul: İletişim Yayınları. |
| 2. | Karpat, Kemal H. 2003. Türkiye’de Toplumsal Dönüşüm, (Çev.A.Sönmez), Ankara: İmge Kitabevi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Okuma | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 19 | 1 | 20 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 1 | 25 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 155 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 |