
| Ders Kodu | : SOS339 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Öğrencilere, evrensel bir olgu olan ve tarihsel süreçte sıklıkla ciddi bir toplumsal probleme dönüştüğü gözlemlenen suç olgusuna ve sapma davranışına nesnel bir bakış açısıyla yaklaşabilmeleri için gerekli olan bilgi birikimini kazanmaları konusunda yardımcı olmaktır.
Sapkın davranış, suç yaklaşımları
| Dr. Öğr. Üyesi Şebnem ÖZKAN |
| 1. | Sapmanın neden salt olumsuz davranışları nitelemediğini açıklar. |
| 2. | Olumlu sapma davranışlarının toplum için önemini değerlendirir. |
| 3. | Sapma davranışının hangi durumlarda toplumsal probleme dönüşebileceği hakkında fikir edinir. |
| 4. | Suçun evrensel ve toplumsal karakterini açıklar. |
| 5. | Ortaya çıkan eylem yönünden benzer durumların suç olmayabileceğini gösterir. |
| 6. | Kriminoloji, suç sosyolojisi ve diğer disiplinler arası ilişkileri ifade eder. |
| 7. | Suç korkusunun ve karanlık alan genişliğinin toplum için sonuçlarını sistematik olarak değerlendirebilir. |
| 8. | Sübjektif suç korkusunu tetikleyen etkenleri değerlendirir. |
| 9. | Suç çalışmalarında izlenen bilimsel sürecin alana özgü kavram ve niteliklerini açıklayabilir. |
| 10. | Farklı kuramsal çerçevelerden suç olgusunu açıklar. |
| 1. | AKINCI, F. SOKULLU (2010) Kriminoloji, 7. b.,İstanbul: Beta Basım A. Ş. |
| 2. | AKINCI, Füsun S. (1999) Viktimoloji, İstanbul: Beta Basım A. Ş. |
| 3. | BAL, Hüseyin. (2016) Suç Sosyolojisi, İstanbul: Sentez Yayıncılık. |
| 4. | COGİTO Dergisi. (1996) Şiddet Özel Sayısı, Sayı 6-7. Kış-Bahar, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
| 5. | DEMİRBAŞ, Timur. (2001) Kriminoloji, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
| 6. | ESKİN, M. ( 2003) İntihar: Açıklama, Değerlendirme, Tedavi ve Önleme, Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi |
| 7. | SALLAN-GÜL, Songül. (2011) Türkiye’de Kadın Sığınmaevleri, İstanbul: Bağlam Yayıncılık. |
| 8. | İÇLİ, Tülin Günşen. (1994) Kriminoloji, Ankara: Bizim Büro Basımevi. |
| 9. | KOCACIK, Faruk. (2004) Aile İçi İlişkilerde Kadına Yönelik Şiddet: Türkiye’den Örnekler, Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları. |
| 10. | KÖKNEL, Özcan. (1996) Bireysel ve Toplumsal Şiddet, İstanbul: Altın Kitaplar Basımevi. |
| 11. | ÖZBAY, Özden. (2018) Suç Teorilerine Giriş, Sivas: Dilek Ofset. |
| 12. | ÖZKAN, Şebnem. (2005) “Ceza”, Felsefe Ansiklopedisi, Cilt: III, (Ed. Ahmet Cevizci), Ankara: Babil Yayıncılık. |
| 13. | ÖZKAN, Şebnem.(2007) “Etiketleme” , Felsefe Ansiklopedisi, Cilt: V, (Ed. Ahmet Cevizci), Ankara: Ebabil Yayıncılık. |
| 14. | POLAT, Oğuz. (2004) Kriminoloji ve Kriminalistik Üzerine Notlar, Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
| 15. | POLAT, Oğuz. (2001) Çocuk ve Şiddet, İstanbul: Der Yayınları. |
| 16. | ÜNSAL, Artun. (1995) Kan Davası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
| 17. | YAVUZER, Haluk. (1987) Çocuk ve Suç, 3.Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi. |
| 18. | YÜCEL, M. Tören. (2004) Kriminoloji, İstanbul: Umut Vakfı Yayınları. |
| 19. | YÜCEL, M. Tören. (1997) Türk Ceza Siyaseti ve Kriminolojisi, Keçiören Yarı Açık Matbaası, Ankara. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Okuma | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 1 | 16 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 1 | 25 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 153 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 |
OÇ-2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
OÇ-6 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 |
OÇ-7 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 |
OÇ-8 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-9 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
OÇ-10 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 |