
| Ders Kodu | : TAR101 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Tarihin tanımı, konusu ve tarihini öğreterek bilimsel ölçütlere uygun araştırmalar yapabilmek, araştırmalar sonucu elde edilen bulguları değerlendirip yorumlatabilmektir. Bilimsel araştırma yazmada etik kuralları öğrenip uygulayabilmek.
Bu derste öğrencilere tarihin tanımı, konusu, tarihe yardımcı ilimler, takvimler ve çevirileri hakkında hakkında bilgi verilir. Araştırma ve inceleme sırasında bilgiye ulaşmanın önemi ve yolları anlatılır. Bilginin doğruluğunu tespit etme, ansiklopedik ve bibliyografik araçları kullanma, bu yolla araştırma konusuna dair kaynaklara ulaşma, kütüphane arama usullerine ve arşiv kataloglarına ulaşma yöntemleri anlatılır.
| Prof. Dr. Aysun SARIBEY HAYKIRAN |
| 1. | Tarih biliminin özelliklerini bilerek, tarihçinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olabilmek. |
| 2. | İlkçağ'dan Yakınçağ'a kadar ortaya konan tarih anlayışları ile Araştırmacı-Modern Tarih anlayışı hakkında karşılaştırma yapabilmek. |
| 3. | Bilimsel araştırmaların özelliklerini, araştırma yaparken kullanılacak belgeleri tasnif edebilme, kaynak oluşturma ve dipnotların gösterim şekillerini bilme gibi yöntemleri öğrenerek, kendi araştırmalarına yansıtabilmek. |
| 4. | Araştırmalarında başvuracağı arşivlerin yerlerini, kapsamlarını ve nasıl yararlanacağını kavrayacak, edindiği bilgilerden yararlanarak bir araştırma yapabilmek. |
| 5. | Bilimsel araştırma ve yayın etiğini anlayarak, bu anlayışı tarih yazım ve araştırmaların uygulayabilmek. |
| 1. | Mübahat KÜTÜKOĞLU, Tarih Araştırmalarında Usul, İstanbul 1990 |
| 2. | Marc BLOCH, Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği, (Çev. M. Ali Kılıçbay), Ankara 1985; |
| 3. | Edward Hallet CARR, (1980), Tarih Nedir?, İstanbul |
| 4. | Tarih İçin Metedoloji, Ed.Ahmet Şimşek , Pegem Yayıncılık 2. baskı Ankara 2016. |
| 5. | Yavuz ERCAN, Tarih Araştırmalarında Yöntem ve Teknik, Turhan Kitabevi, Ankara 2010 |
| 6. | Tarih Bilimi ve Metodolojisi, Ed. Mehmet Yaşar Ertaş, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul, 2019. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Ödev | 2 | 12 | 0 | 24 |
| Okuma | 6 | 2 | 0 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 0 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 0 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 96 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 |
OÇ-2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
OÇ-3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 |
OÇ-4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 |
OÇ-5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 |