
| Ders Kodu | : FEL205 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Rönesans'ın felsefe tarihindeki önemini, özellikle Ortaçağ ile Modernite arasında teşkil ettiği konum ve modern bilimin kökenlerini oluşturması bakımından kavramak.
Dersin ilk kısmında Rönesans'ın felsefi altyapısını oluşturan büyü, hümanizm, okültizm gibi kavramlarla beraber Yeni-Platonculuk, Hermesçilik, Aristotelesçilik gibi akımlar ele alınır. Sonrasında özellikle Galileo, Kopernikus ve Francis Bacon ekseninde Rönesans'ın Modernite bakımından önemi incelenir ve başlıca Rönesans ütopyaları ile Luther'in 95 Tez'i okunur.
| Arş. Gör. Burak SAYIN |
| 1. | Rönesans dönemine ilişkin genel bilgi sahibi olur ve dönemin felsefi problemlerini anlar. |
| 2. | Rönesans'ın modern felsefe açısından önemini anlar. |
| 3. | Rönesans büyüsü kavramının tarihsel ve felsefi anlamını kavrar. |
| 4. | Önemli ütopya metinlerini okur ve bunların felsefi çözümlemesini yapar. |
| 5. | Rönesans Hümanizmine ilişkin bilgi sahibi olur. |
| 1. | Copenhaver, B. P., Renaissance Philosophy, Oxford University Press., Oxford, 1997. |
| 2. | Cassirer, E., The Individual and the Cosmos in Renaissance Philosophy. (Transl. M. Domandi) Dover Publications, 2000. |
| 3. | Çörekçioğlu, Hakan, Rönesans’ın Doğası. İstanbul: Say Yayınları, 2019. |
| 4. | Celenza, C. The Intellectual World of the Italian Renaissance : Language, Philosophy, and the Search for Meaning. Cambridge University Press; 2018. |
| 5. | Febvre, Lucien, Rönesans İnsanı, (Çev. M. A. Kılıçbay), İstanbul: İmge Kitabevi, 1995. |
| 6. | Wyatt, M. The Cambridge Companion to the Italian Renaissance. Cambridge University Press; 2014. |
| 7. | Burckhardt, J. İtalya'da Rönesans Kültürü. (Çev. B.S. Baykal). Ankara: Panama Yayıncılık, 2020. |
| 8. | More, T. Utopia. (Çev. S. Eyüboğlu; M. Urgan; V. Günyol). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2023. |
| 9. | Erasmus, Deliliğe Övgü (Ç. Dürüşken). İstanbul: Alfa Yayınları, 2014. |
| 10. | Campanella, T. Güneş Ülkesi (Çev. Ç. Dürüşken). İstanbul: Alfa Yayınları, 2022. |
| 11. | Koyré, A. Bilim Tarihi Yazıları (Çev. K. Dİnçer). Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 2008. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Okuma | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 2 | 17 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 2 | 17 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 104 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | |||||
OÇ-2 | 4 | 2 | 5 | |||||||
OÇ-3 | 2 | |||||||||
OÇ-4 | 5 | 3 | ||||||||
OÇ-5 | 2 | 3 | 2 | |||||||