
| Ders Kodu | : FEL423 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Hermeneutikten beslenen çağdaş felsefi akımları ve günümüzün temel etik ve politik teorileri hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlara eleştirel yaklaşabilmek.
Ast, Schilermacher, Dilthey, Heidegger, Gadamer, Habermas, Rorty, Ricoeur, C. Taylor gibi hermeneutik gelenek içindeki filozofların düşünceleri incelenir.
| Prof. Dr. Erdal İSBİR |
| 1. | Yorum ve anlama problemin kökenlerini bilir. |
| 2. | Anlama, yorumlama, açımlama, yaşam, yaşantı gibi kavramların birbirleriyle olan ilgisini kavrar. |
| 3. | Yaşamın hermeneutik yönü ile etik ve politik yönü arasındaki ilişkiyi fark eder. |
| 4. | Çağdaş etik ve politik kuramların hermeneutik boyutlarını keşfeder. |
| 5. | Bu kuramlara eleştirel yaklaşabilir. |
| 1. | Kelly, Michael, Hermeutics and Critical Theory in Ethics and Politics, The Mit Press., Cambridge, 1990. |
| 2. | Morris, Martin, Rethinking the Communicative Turn, State, University of New York Press, New York, 2001. |
| 3. | Özlem Doğan (Ed. ve Çev.) Hermeneutik Üzerine Yazılar, Ark Yayınevi, Ankara, 1995. |
| 4. | Stanley, Rosen, Hermeutics as Politics, Oxford University Press., Oxford, 2000 |
| 5. | Gadamer, H. George (1989) Truth and Method, trans.: Joel Weinsheimer and Donald G. Marshall, New York: Continuum Press. |
| 6. | Palmer, R. E. (1969) Hermeneutics, Evanston: Northwestern University Pess. |
| 7. | Taylor, C. (1991). The Ethics of Authenticity. Cambridge, Massachusetts, London, England: Harvard University Press. |
| 8. | Rorty, R. (1999). Philosophy and Social Hope. England: Penguin Books. |
| 9. | Habermas, J. (1991). Moral Consciousness and Communicative Action. (trans., Christian Lenhardt and Shierry eber Nicholson). Cambridge, Massachusetts: The MIT press. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Okuma | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 2 | 17 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 2 | 27 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 128 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | |||||
OÇ-2 | 1 | 4 | 5 | 3 | 2 | |||||
OÇ-3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | |||||
OÇ-4 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | |||||
OÇ-5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | |||||