
| Ders Kodu | : PSİ153 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bilimsel bir alan olarak psikolojide insanın nasıl ele alındığı ve incelendiğini kavratarak öğrencilerin, bireylerin davranışlarının altında yatan faktörleri anlamalarını ve çeşitli insan davranışlarına psikolojik açıklamalar getirebilmelerini sağlamaktır.
Genel hatlarıyla psikoloji biliminin tanımlarını, kullandığı yöntemleri, mesleki alanlarını ve çalışma konularının başlıklarını içermektedir.
| Dr. Öğr. Üyesi Özge SARIOT ERTÜRK |
| 1. | Bir bilim olarak psikolojinin diğer disiplinlerden farkını, bilimsel yöntemini ve uygulama alanlarını bilir. |
| 2. | Psikolojinin tarihsel gelişimi içerisindeki temel kuramsal yaklaşımları ve uygulamalı alanlarını bilir. |
| 3. | İnsan davranışları ile fizyolojik süreçler arasındaki bağlantıları bilir. |
| 4. | Bilinç, duyum, algılama, güdülenme ve gelişim kavramlarını ve süreçlerini tanır ve açıklar. |
| 5. | Psikolojide değerlendirmeye ilişkin genel kavramları bilir. |
| 1. | 1. C.G.MORRIS, Psikolojiyi Anlamak (Psikolojiye Giriş), Türk Psikologlar Derneği yay. |
| 2. | 2. D. CÜCELOĞLU, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi. |
| 3. | 3. R.L. ATKINSON, R.C. ATKINSON, E.E. SMITH, D.J.BEM ve S. NOLEN HOEKSEMA Psikolojiye Giriş, Arkadaş Yayınevi. |
| 4. | 4. C. MORGAN, Psikolojiye Giriş, Meteksan Ltd. |
| 5. | 5. A.MASLOW, İnsan Olmanın Psikolojisi, Kuraldışı Yay |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 42 | 2 | 1 | 126 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 130 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 2 | |||||||||
OÇ-2 | 2 | |||||||||
OÇ-3 | 2 | |||||||||
OÇ-4 | 2 | |||||||||
OÇ-5 | 2 | |||||||||