
| Ders Kodu | : PSİ253 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, döllenmeden ölüme kadar insanın fiziksel, sosyal ve zihinsel gelişimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenmesini sağlayarak, toplumu oluşturan bireyleri gelişim psikolojisi bakış açısından anlamalarına ve açıklamalar getirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Gelişim psikolojisi alanının ve konularının tanıtımı; gelişimle ilgili temel sorunlar; gelişimin temel kavramları; gelişim psikolojisinde yöntemler; gelişim kuramları; çocukluk kavramı; döllenme; doğum öncesi gelişim; doğum süreci; bebeklikte gelişim; ilk çocuklukta gelişim; okulöncesi dönemde gelişim; okul çağında gelişim; bilişsel gelişim; okulöncesi dönemde kişilik gelişimi ve sosyal gelişim; okul çağında gelişim; ergenlik döneminde gelişim; yetişkinlik ve yaşlılık dönemleri ele alınmaktadır.
| Arş. Gör. Ayşe Vildan ACAR BAYRAKTAR |
| 1. | 1. Yaşam boyu gelişimle ilgili temel sorunları ve kavramları bilir. |
| 2. | 2. Gelişim psikolojisi kuramlarına ve yöntemlerine ilişkin genel bir anlayışa sahip olur. |
| 3. | 3. Döllenmeden ergenliğe kadar gelişimsel dönemleri ve bu dönemlerde gelişim yönlerinde oluşan değişimleri anlar ve açıklar. |
| 4. | 4. Ergenlikten ölüme kadar gelişim dönemlerinde gelişim yönlerinde oluşan değişimleri bilir ve açıklar. |
| 5. | 5. Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılıkta görülen gelişimsel sorunlar ve güçlükleri tanır. |
| 1. | 1. M. J. GANDER ve H.W. GARDINER Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi, 2001 |
| 2. | 2. B. ONUR. Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm, İmge Kitabevi, 2011 |
| 3. | 3. A. KULAKSIZOĞLU Ergenlik Psikolojisi, Remzi Kitabevi, 2000 |
| 4. | 4. J. W. SANTROCK. Yaşam Boyu Gelişim, Nobel, 2014 |
| 5. | 5. J.W.SANROCK, Ergenlik, Nobel Yayın Dağıtım, 2013 |
| 6. | 6. J. PIAGET, Çocukta Zihinsel Gelişim, Cem yay., 1999. |
| 7. | 7. İ. DOĞAN, Akıllı Küçük: Çocuk Kültürü ve Çocuk Hakları Üzerine Sosyo-Kültürel Bir İnceleme, Sistem yay., 2000 |
| 8. | 8. A.YÖRÜKOĞLU, Çocuk Ruh Sağlığı, İş Bankası yay. |
| 9. | 9. H. YAVUZER, Çocuk Psikolojisi, Altın Kitaplar |
| 10. | 10. N. POSTMAN, Çocukluğun Yokoluşu, İmge Kitabevi, 1995 |
| 11. | 11. Toplumsal Tarihte Çocuk, Tarih Vakfı Yurt Yay. 1994 |
| 12. | 12.L. STEINBERG, Ergenlik, İmge Kitabevi, 2007. |
| 13. | 13. M. ESKİN, Ç. DEREBOY, H. HARLAK ve F. DEREBOY, Türkiye’de Gençlik, Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Yayınkları:5, 2012 |
| 14. | 14. K. ERSANLI ve M. KALKAN, Psikolojik, Sosyal ve Bedensel Açıdan Yaşlılık, Pegem Akademik Yayıncılık, 2008. |
| 15. | 15. B. ONUR, Ergenlik Psikolojisi, Hacettepe Taş Kitapçılık, 1987. |
| 16. | 16. M. J. GANDER ve H.W. GARDINER Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi, 2010 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 28 | 1 | 1 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 2 | |||||||||
OÇ-2 | 3 | |||||||||
OÇ-3 | 3 | |||||||||
OÇ-4 | 3 | |||||||||
OÇ-5 | 3 | |||||||||