
| Ders Kodu | : İDE317 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
18 yüzyıl sonu ve 19 yüzyıldan derlenmiş Romantik edebiyat eserlerini öğrencilere tanıtmak ve bu eserlerin ayırt edici yönlerini göstermektir. Ayrıca söz konusu dönemde ortaya çıkan eserlerin duygusal, politik ve sanatsal değerleri hakkında yorum ve yargı yapabilecek genel özellikleri tanıtmaktır. Bu özelliklere göre öğrencilerin Romantik bir şiiri unsurlarıyla tespit edip, onu diğer dönem veya akımlarda yazılmış diğer edebi eserlerden ayrıt etmelerini temin etmektir.
18 yy sonu ve 19 yy İngiliz Romantik öncesi ve Romantik dönem şairlerinden Thomas Gray, Oliver Goldsmith, William Blake, William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge, Lord Byron ve Percy Bysshe Shelley'den seçilmiş şiirleri inceleyerek öğrencilere Romantik dönem şiirinin özelliklerini ve ayırt edici unsurlarını tanıtmak ve Romantik şiirin duygusal, siyasal ve sanatsal değerini ölçme yetisi kazandırmaktır.
| Doç. Dr. Mustafa GÜLLÜBAĞ |
| 1. | Romantizm öncesi ve Romantik dönem hakkında bilgi sahibi olmak |
| 2. | Romantik dönem olarak adlandırılan dönemin ortaya çıkışına sebep olan ve/ya hazırlayan siyasal sebepleri bilmek |
| 3. | Romatik dönemin özelliklerini ve insana olan bakış açısını gözlemlemek |
| 4. | Romantik Şiir unsurları hakkında bir farkındalık geliştirmek ve doğa sevgisi mistisizm, panteizm, sıradan insanın asaleti gibi Romantik unsurları seçebilmek |
| 5. | Şiir türleri içinde Romantizm'in özelliklerini gösterebilmek |
| 1. | Öğretim üyesi ders planında belirtilen şiirler incelenecektir. |
| 2. | Bernbaum, Ernest, Anthology of Romanticism, New York:The Roland Press, 1948 |
| 3. | Allison, Alexander W. (et al.), The Norton Anthology of Poetry, New York: W.W.Norton, 1983 |
| 4. | Hunter, J. Paul (ed.), The Norton Introduction to Poetry, New York: W.W.Norton, 1986 |
| 5. | Boulton, Marjorie. The Anatomy of Poetry, (London: Routledge), 1988. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 2 | 84 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 2 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 2 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||
OÇ-2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||
OÇ-3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||||
OÇ-4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||
OÇ-5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||||