
| Ders Kodu | : İDE415 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı 20. yüzyılın ilk yarısında yazılmış modernist eserleri okuyarak bu romanlarda yaygın olarak kullanılan edebi teknikler ve temaları incelemektir.
Bu derste 20. yüzyıl edebiyatı ve tarihi hakkında bilgi verilir ve dönemin özelliklerini yansıtan romanlar biçim ve içerik açısından değerlendirilir.
| Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ALP PAMUK |
| 1. | 20. yüzyıl İngilteresi’nde yazılmış eserler hakkında bilgi sahibi olmak. |
| 2. | Bu dönemde yazılmış eserleri dönemin sosyal, kültürel ve tarihi yapısını göz önünde bulundurarak değerlendirebilmek |
| 3. | Dönemin eserlerini biçim ve içerik açısından değerlendirebilmek |
| 4. | İncelenen edebi metnin açık ya da örtük bir biçimde vurguladığı anlamlar üzerinde durmak |
| 5. | Metindeki örneklerden yola çıkarak metnin mantıksal analizini yapmak ve eleştirel bakış açısı geliştirebilmek |
| 6. | İngiliz kültür, tarih ve edebiyatına dair fikir edinmek. |
| 1. | Bradbury, Malcolm and James McFarlane. Modernism: A Guide to European Literature 1890-1930. Penguin: 1978. |
| 2. | Childs, Peter. Modernism. Routledge: 2008. |
| 3. | Mrs. Dalloway, Virginia Woolf |
| 4. | Sons and Lovers, D.H. Lawrence |
| 5. | Orlando, Vriginia Woolf |
| 6. | 1984, George Orwell |
| 7. | Beginning Theory, Peter Barry |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 2 | 84 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 2 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 2 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | ||||||||||||
OÇ-2 | 2 | |||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||||