
| Ders Kodu | : İDE325 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
BU DERS: 1. öğrencilere Birinci Dünya Savaşı tanıtmak ve 1914-1918 arasında meydana gelen içerik ve form değişikliklerini göstermeyi, 2. savaş şiirinin kültürel, sosyal ve politik faktörlere göre ne derece etkilendiğini gözlemlemeyi, 3. savaş edebiyatı üretiminde cinsiyet ve doğrudan savaş tecrübesinin önemini ölçümlemeyi AMAÇLAMAKTADIR.
Bu ders Birinci Dünya Savaşı başlangıcından sonuna kadar olan dönemde ortaya çıkmış şiirsel üretimleri ve şairlerin "orijinal" savaş eserlerinin görüşümüzü nasıl şartlandırdığını incelemektir. Bu ders savaş şiirinin zengin çeşitliliğini ve içeriğini uzun zaman dilinde meydana gelen teknolojik değişimin ve savaşın doğasının değişimini ele alacaktır. Farklı dönemlerden seçilen metinler sayesinde, öğrenciler savaş şiirinin kültürel, sosyal ve politik yönden geçirdiği evreleri ölçümleyebileceklerdir. Ele alınacak unsurlar şöyle sıralanabilir: savaş şiiri ve edebi akımlar (imgelem/pastoral); cinsiyet ve kimliğin savaş şiirindeki temsili; savaş yazını ve din; savaş şiiri ve imparatorluk; savaş yaznının "turistik" yönü; muhariplerin sivillere olan tutumları.
| Doç. Dr. Mustafa GÜLLÜBAĞ |
| 1. | Bu ders dönemi tamamlandığında: |
| 2. | Birinci Dünya Savaşı süresince oluşmuş şiir dağarcığı hakkında bilgi ve yorumlama yeteneği kazanmış olmak. |
| 3. | Farklı köklerden gelen şairlerin eserlerinin savaş "geleneğine" göre duruşlarını gözlemleyebilmek. |
| 4. | Kültürel ve politik şartlandırmaların eserlerin ortaya çıkışındaki rolü ayırt edebilmek. |
| 5. | Savaş teknolojisindeki değişimin şiirlerde yarattığı değişimleri gözlemleyebilmek. |
| 1. | Ders materyali öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır. |
| 2. | Simon Featherstone (1995) War Poetry: An Introductory Reader Routledge |
| 3. | Paul Fussell (2000) The Great War and Modern Memory Oxford University Press |
| 4. | Jon Silkin (1972) Out of Battle: The Poetry of the Great War Oxford University Press |
| 5. | Anne Powell (ed.) (1996) Fierce Light: The Battle of the Somme July-November 1916 |
| 6. | Fahri Ersavaş (ed.) (2000) Çanakkale Geçilmez |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ödev | 1 | 8 | 5 | 13 |
| Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 2 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 4 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | ||||||||||||
OÇ-2 | 4 | |||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||||