
| Ders Kodu | : İLH103 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 4 |
| Uyg. | : 4 |
| Kredi | : 6 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 7 |
Öğrencilere alanı ile ilgili olarak Arapça kaynaklardan okuduğunu ve duyduğunu anlayabilme, duygularını ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme, Arapça dil becerisini gerçekleştirebilme yeterliliği kazandırmaktır. Nitelikli, verimli ve aktif dil yetisi oluşturabilecek bir eğitim anlayışı geliştirebilmek. Dünyada en fazla konuşulan diller arasında bulunan Arapçayı etkin kullanabilme yetisi kazanmak. Arapça ile ilgili toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikli öğrenciler yetiştirmek. Klasik metinleri anlayabilen, modern Arapçaya hakim öğrenciler yetiştirebilmek. Dinleme, anlama, yazma ve konuşma temel becerilerine sahip olmak.
Arapça (I) ders müfredatı şu şekilde özetlenebilir: Nahiv ve Sarf ilimlerinin yanı sıra okuma, anlama, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört temel beceri üzerine odaklanmak.
| Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman BALCI |
| 1. | Üniteyle ilgili kalıp ifadeleri doğru şekliyle ifade eder. Kazanımla ilgili konu işlenirken öğrencilerin sık kullanılan gündelik ifadeleri karşılıklı konuşmalarda kullanmaları sağlanır. Gezip gördüğü bir yeri basit ifadelerle tanıtan kısa bir metin yazar. |
| 2. | Dinlediğinde/izlediğinde geçen Üniversite, sınıf ve dersliklerle ilgili kavramları ayırt eder. |
| 3. | Duyduğu ifadeleri telaffuzuna uygun olarak seslendirir, Aile bireyleri ile ilgili kısa bir metin oluşturur. |
| 4. | Dinlediği/izlediği metinde geçen ünite konularıyla ilgili kelimeleri/kavramları belirler. Yazılarında zaman ifadelerini kullanılır. |
| 5. | Dinlediği metinde geçen zamirleri belirler. Üniteyle ilgili ifadeleri duyduğu şekliyle tekrar eder. |
| 6. | Yiyecek ve içeceklerle ilgili kelimeleri ve sözcükleri kısa cümlelerle tarif eder. Cimrilikle ilgili hadis ve ayetleri ifade eder. |
| 7. | Dinlediklerinde geçen giysiler ve mevsimler ile ilgili cümleler kurar. Dinlediklerinde geçen giysiler ve mevsimler ile ilgili ifadeleri tanır. |
| 8. | Ünite konularıyla ilgili kendi yaşantısından örnekler vererek basit cümleler yazar, Metinle ilgili sorular yazar. |
| 9. | Okuduklarında görecelik bildiren ifadeleri belirler, Tema konuları ile ilgili kısa metin/diyalog oluşturur. Kutsal mekânlar ile ilgili dinlediği ifadeleri tanır. |
| 10. | Konuşmalarında iletişime ilişkin ifadeleri yerinde kullanır, Konuşmalarında betimlemeler yapar. |
| 11. | Dinlediği sözcükleri veya cümleleri birbirine bağlayan ( ismi mevsul- ma-i mevsul ) gibi bağlaçları tanır. |
| 12. | Sağlık ile ilgili sorulara iletişimi sürdürecek derecede cevap verir, dinlediği sağlık ile ilgili ifadeleri tanır. |
| 13. | Konuşmalarında ibadetlerle ilgili ifadeleri yerinde kullanır, Tema konuları ile ilgili kısa metin/diyalog oluşturur. |
| 1. | Ali Bulut, Cemal Abdullah Aydın, Hatice Doğrusözü vd., Silsiletü İstanbul Arapça Dil setisi (el-Kirae 1-2), (İstanbul: İdav Yayınları, 2023). |
| 2. | M. Subhi Abes, Âmir Velit es-Sibaii vd., Silsiletü`l-Lisan el-Kitabu't-Temhidî (Arapçaya Giriş 1-2), (FSMV Yayınları, 10 Baskı, 2010). |
| 3. | Abdulazim Badran, Cemal M. Yusui, Silsiletü İstanbul Arapça Dil setisi (Yazma 1-2), (İstanbul: İdav Yayınları, 2023). |
| 4. | Yusuf el-C'beri, Silsiletü İstanbul Arapça Dil setisi (İstim' ve Muhadese 1-2), (İstanbul: İdav Yayınları, 2023). |
| 5. | Öğretim elemanının hazırladığı notlar. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %25 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Sözlü Sınav | 1 | %15 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 1 | 42 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 | 12 |
| Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 7 | 112 |
| Uygulama Sınavı | 2 | 2 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 178 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |
OÇ-1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-6 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-7 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-8 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-9 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-10 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-12 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-13 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |