
| Ders Kodu | : INT201 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu ders aşağıdaki amaçlara hizmet etmek üzere tasarlanmıştır: (1) Öğrencilere siyasal sistemleri karşılaştırmalı bir perspektiften düşünmeyi öğretmek; (2) öğrencilerin, kendi siyasal sistemlerini diğer sistemlerle karşılaştırarak daha derinlikli ve gelişmiş bir anlayış kazanmalarını sağlamak; (3) öğrencilerin, kendi siyasal sistemleri dışındaki sistemlerde meydana gelen siyasal gelişmeleri, kurumları ve süreçleri kavramalarına yardımcı olmak; ve (4) özgürlük, sosyal adalet, insan hakları, demokrasi gibi temel insani meselelerin farklı siyasal yapılarda nasıl biçimlendiğini ve bu yapıların ortaya çıkışı ile kurumsal düzenlemelerini, işleyişlerini ve uygulamalarını nasıl etkilediğini analiz etmek.
Karşılaştırmalı siyaset, siyasal kurumları, siyasal kültürü oluşturan değerleri, inançları ve tutumları; farklı siyasal rejimlerin siyasal süreçlerini ve işleyişini; siyasal benliğin gelişimini ve bireylerin, grupların, örgütlerin ve devletin siyasal davranışlarını inceler. Bu alan, devletin gelişimi ve sürekliliği, otoriter, totaliter ve demokratik rejim türleri ile bu rejimlerin sahip olduğu siyasal yapıların özellikleri; otorite, meşruiyet ve siyasal iktidara itaatin farklı rejimlerdeki biçimleri gibi sorulara odaklanır. Aynı zamanda, değişimin siyasal ekonomisi, yönetişim, çıkar gruplarının güç mücadeleleri —ki bunlar servet ve kaynakların dağılımını derinden etkiler— ile politika yapım süreçlerinin siyaseti de karşılaştırmalı siyaset çalışmaları kapsamında ele alınmaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Öncel SENÇERMAN |
| 1. | Çağdaş siyasal sistemleri öğrenebilme |
| 2. | Çağdaş siyasal ideolojileri öğrenebilme |
| 3. | Öğrenciler, dersin konusunu oluşturan devletlerin anayasal düzenleri, yasama, yürütme ve yargı organlarının görev ve yetkileri, etkin siyasi partileri, seçim yasaları gibi konularda ayrıntılı bir biçimde bilgilenebilirler |
| 4. | Sözkonusu devletlerin siyasal sistemlerini karşılaştırmalı bir biçimde çözümleme ve siyasal sistemlerde görülen benzerlik ve farklılıkların nedenlerini sorgulama becerisine sahip olabilirler |
| 5. | Öğrenciler, çağdaş siyasal sistemlerin gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilirler |
| 1. | Daniele Caramani (ed.) Comparative Politics (Fourth Ed.), (New York, N. Y: Oxford University Press, 2017). |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 3 | 98 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 2 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |