
| Ders Kodu | : INT417 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 7 |
Bu dersin amacı, Balkanlar’ın siyasi yapısını, tarihsel dönüşümünü ve bölgesel/internasyonal aktörlerle ilişkilerini analiz etmektir. Öğrenciler, etnik çatışmalar, devlet inşası, dış müdahaleler ve Avrupa entegrasyonu gibi konulara odaklanarak Balkanlar’daki güncel meseleleri ve politikaları değerlendireceklerdir.
Bu derste öncelikle Balkan coğrafyası tanıtılacaktır. Daha sonra bölge halklarının bölgeye yerleşmeleri ve tarihsel olarak ulus ve devlet inşa süreçlerine değinilecektir. Daha sonra bu halkların ulus devlet kurma süreçleri değerlendirilip birbirleriyle olan ilişkileri incelenecektir. Son olarak Soğuk Savaş'ın sona ermesinden sonra Balkan halklarının parçalanma ve devlet kurma süreçleri anlatılıp; bu ülkelerin Türkiye, ABD, Avrupa Birliği, Rusya Federasyonu, Çin ve NATO ile olan ilişkileri tartışılacaktır.
| Prof. Dr. Murat Necip ARMAN |
| 1. | Öğrenciler Balkan siyasetinin tarihsel ve yapısal dinamiklerini açıklayabilir. |
| 2. | Öğrenciler etnik çatışmalar ve insani müdahale politikalarını değerlendirebilir. |
| 3. | Öğrenciler bölgedeki başlıca uluslararası aktörlerin stratejilerini karşılaştırabilir. |
| 4. | Öğrenciler Balkan ülkelerinin dış politika yönelimlerini analiz edebilir. |
| 5. | Türkiye’nin Balkanlar’daki rolünü akademik bakışla tartışabilir |
| 1. | John R. Lampe VE Ulf Brunnbauer, 2021, The Routledge Handbook of Balkan and Southeast European History: Routledge. |
| 2. | Aslıhan Iğdır-Akaras, 2024, Ethnic tensions and global response: Disentangling the complexities of the Bosnian War: Lectio Socialis. |
| 3. | Wouter Zweers, Vladimir Shopov, Frans-Paul van der Putten, Mirela Petkova , Maarten Lemstra, 2020, China and the EU in the Western Balkans: A zero-sum game?, Clingendael Report. |
| 4. | Pierre Krahenbohl, 2000, Conflict in the Balkans: Human tragedies and the challenge to independent humanitarian action, IRRCM. |
| 5. | Arolda Elbasani, 2008, EU enlargement in the Western Balkans: strategies of borrowing and inventing,: Journal of Southern Europe and the Balkans Online. |
| 6. | Nikola Tomić, 2000, Between Border Dispute and Ethnic Conflict The EU as a Just Mediator in the Serbia-Kosovo Stalemate: GLOBUS Research Papers. |
| 7. | Stefan Rohdewald, 2018, Citizenship, Ethnicity, History, Nation, Region, and the Prespa Agreement of June 2018 between Macedonia and Greece: Südosteuropa. |
| 8. | Dessie Zagorcheva, 2012, NATO Enlargement and Security in the Balkans: Journal of Regional Security. |
| 9. | Paul Stronski and Annie Himes, 2019, Russia’s Game in the Balkans: Carnegie Endowment for International Peace. |
| 10. | Dimitar Bechev, 2012, Turkey in the Balkans: Taking a Broader View: Insight Turkey. |
| 11. | Thanos Dokos, Nathalie Tocci, Anja Palm, Can Kasapoğlu, 2018, Greek-Turkish Relations and the Cyprus dispute: impact on Turkey-EU scenarios: FEUTURE. |
| 12. | Steven Woehrel, 2009, Future of the Balkans and U.S. Policy Concerns: Congressional Research Service. |
| 13. | Sabrina P. Ramet, 2007, The Dissolution of Yugoslavia: Competing Narratives of Resentment and Blame: Südosteuropa. |
| 14. | Slobodan Jankoviç Geopolitics of the Balkans: 2019-2021: The Review of International Affairs. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 12 | 4 | 3 | 84 |
| Ödev | 4 | 2 | 3 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 6 | 50 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 176 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |