
| Ders Kodu | : CE227 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : İngilizce |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu dersin sonunda öğrenciler, problemleri algoritmik olarak analiz edebilecek; uygun algoritmalar ve akış şemaları tasarlayabilecek; temel programlama yapılarını (değişkenler, koşullar, döngüler, fonksiyonlar) kullanarak programlar yazabilecek; dosya işlemleri gerçekleştirebilecek; verileri görselleştirebilecek; inşaat mühendisliği ile ilgili temel problemleri çözmek için programlama bilgilerini uygulayabilecek; mühendislik disiplinlerinde uygulanabilir problem çözme ve mantıksal düşünme becerilerini geliştirebileceklerdir.
Bu ders, aşağıda sıralanan konular ile inşaat mühendisliği öğrencileri için programlama kavramlarına bir giriş niteliğindedir: Bilgisayarların tarihi ve bilgisayar mimarisi; programlamanın temelleri ve algoritma geliştirme; akış diyagramı tasarımı ve uygulamaları; veri tipleri ve temel program yapısı; operatörler, ifadeler ve aritmetik işlemler; matematiksel fonksiyonlar ve rastgelelik; koşullu ifadeler ve kontrol yapıları; döngüler; girdi/çıktı işlemleri; listeler ve veri koleksiyonları; tarih ve zaman işlemleri; sayısal kütüphaneler ve temel veri görselleştirme; dosya işlemleri ve modüler programlama; programlama alıştırmaları ve inşaat mühendisliği uygulamaları.
| Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Metin MUTLU |
| 1. | Temel mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için algoritmalar ve akış diyagramları tasarlayabilir. |
| 2. | Değişkenler, operatörler, koşullu ifadeler, döngüler ve fonksiyonlar kullanarak yapılandırılmış programlar yazabilir. |
| 3. | Veri işleme görevleri için uygun veri tiplerini, listeleri ve dosya işlemlerini kullanabilir. |
| 4. | Mühendislik verilerini analiz etmek, sunmak ve raporlamak için uygun sayısal kütüphaneleri ve görselleştirme araçlarını araştırabilir, seçebilir ve uygulayabilir. |
| 5. | Edindiği programlama ve hesaplamalı düşünme becerilerini kullanarak temel inşaat mühendisliği problemlerini çözebilir. |
| 1. | Kalkan, S., Şehitoğlu, O. T., & Üçoluk, G. (2024). Programming with Python for Engineers. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-57148-0 |
| 2. | Python Documentation, URL: https://docs.python.org/ |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Uygulamalı Ders | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 56 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
OÇ-2 | 4 | ||||||||||
OÇ-3 | 3 | ||||||||||
OÇ-4 | 3 | 3 | |||||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | |||||||||