
| Ders Kodu | : EBB154 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu derste; Felsefe-Eğitim ilişkisini felsefi sorgulama ve temellendirme bağlamında ele alabilmeyi, felsefi yaklaşımlara göre eğitim olgusunun şekillenmesini ve buna dayalı olarak geliştirilen eğitim felsefesi yaklaşımları ile Türk Eğitim Sisteminin felsefi dayanakları konusunda sorgulayabilmeyi sağlamaktır..
Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk), eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık), eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri.
| Doç. Dr. Meltem ÇENGEL SCHOVILLE |
| 1. | Felsefe kavramını tanımlayabilme |
| 2. | Felsefe eğitim ilişkisini kavrayabilme |
| 3. | Felsefi akımlar açısından eğitimi kavrayabilme |
| 4. | Eğitim felsefesi yaklaşımlarını kavrayabilme |
| 5. | Eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkilerini kavrayabilme |
| 1. | Cevizci, A. (2012). Eğitim Felsefesi. İstanbul: Say Yayınları |
| 2. | Reboul, O. (1990). Eğitim Felsefesi. İstanbul: İletişim yayınları |
| 3. | Gutek, G. (2006). Eğitime Felsefi ve İdeoljik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya yayınları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | ||||||||||||
OÇ-2 | |||||||||||||
OÇ-3 | |||||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||