Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ders Kodu: EBB251
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararlarını, öğretimin planlanmasını (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) tanır. 2) Öğrenme ve öğretim stratejilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunların uygulama ile ilişkisini bilir. 3) Öğretim araç ve gereçlerini, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını ve öğretmen yeterliklerini bilir.

Özet İçerik

Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliği

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Beste DİNÇER
Dr. Öğr. Üyesi Betül ALTAY ÖZTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Ömer Cem KARACAOĞLU
Prof. Dr. Kerim GÜNDOĞDU
Öğrenme Çıktıları
1. Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararlarını, öğretimin planlanmasını (Ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) tanır.
2.Öğrenme ve öğretim stratejilerini, öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunların uygulama ile ilişkisini bilir.
3.Öğretim araç ve gereçlerini, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumluluklarını ve öğretmen yeterliklerini bilir.
4.Alanıyla ilgili ders planı tasarlar.
5.Bir konuyu farklı yöntem ve teknikler kullanarak öğretir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Taşpınar, M. (2017). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 1-387.
2.Özden, Y. (2000). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
3.Reiser, R. A., Dick, W. (1996). Instructional Planning A Guide for Teachers. California:Allyn & Bacon
4.Kagan, S., Kagan, M. (1998). Multiple Intelligences The Complete MI Book, California: Kagan Cooperative Learning
5.Selçuk, Z., Kayılı, H., Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Temel Kavramlar
2. Hafta - Teorik
Öğretim İlkeleri, Öğretim Stratejileri
3. Hafta - Teorik
Çağımızda ve Gelecekte Öğretim İlkeleri, Neuroscience ve Eğitim
4. Hafta - Teorik
Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Yapılandırmacılık, İş Birliğine Dayalı Öğrenme
5. Hafta - Teorik
Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Tam Öğrenme Modeli, Proje Tabanlı Öğrenme
6. Hafta - Teorik
Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Gagne Öğrenme Modeli, Öğrenme Stilleri
7. Hafta - Teorik
Öğrenme - Öğretme Model, Kuram ve Yaklaşımları, Çoklu Zeka Kuramı
8. Hafta - Teorik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - I Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - II Örnek Olay Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi,
10. Hafta - Teorik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11. Hafta - Teorik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - III Gösteri (Demonstrasyon), Rol Yapma, Mikro Öğretim, Benzetişim
12. Hafta - Teorik
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - IV Altı Şapkalı Düşünme, Ekiple Öğrenme, Drama, Sınıf Dışı Öğretim
13. Hafta - Teorik
Proje Çalışması
14. Hafta - Teorik
Proje Çalışması
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Ara Sınav1617
Dönem Sonu Sınavı1617
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)70
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
OÇ-2
OÇ-3
OÇ-4
OÇ-5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026