
| Ders Kodu | : RÖ151 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 4 |
| Kredi | : 4 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Tasarım eleman ve ilkeleri ile renkli ve üç boyutlu çalışmalar, tasarımın görselleştirilebilmesi için farklı teknikler, farklı tekniklerde renk bilgisi ile ilgili uygulama çalışmaları, farklı malzemelerle(kağıt, mukavva, alçı, kil, ahşap, v.b.) üç boyutlu uygulamalar. 1. Sanat eseri düzenleyen elemanlar ( çizgi, doku, form, şekil, mekan ) ve ilkeler ( ritim, hareket, denge, vurgu, kontrast, birlik, bütünlük, çeşitlilik ) iki boyutlu uygulama çalışmaları, iki ve üç boyutlu sanat eserinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, tasarım eleman ve ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan özgün çalışmalar. 2. Düzenlemede ışığın açık, orta ve koyu değerlerini öğrenciler tarafından doğru görülebilmesini sağlamak. 3. Öğrencinin araştırma yeteneğini geliştirmek, sanatta yeni bir dünya görüşünü yorumlayabileceği yeni bir dili öğretebilmek. 4. Teknik becerisini geliştirmek, kullandığı tekniklerin dışında yeni teknikler arama isteği ve cesareti kazandırmak.
Tasarım Elemanları ve İlkeleri: Çizgi, Renk, Biçim, Form, Doku, Değer (Valör), Aralık (Espas);Denge, Ritm, Hareket, Zıtlık, Bütünlük, Vurgu, Örnek (Motif). Araç ve gereçlerin kullanımı, tekniğin doğru kullanımı, sanatçı örneklerini inceleme.
| Öğr. Gör. Çağdaş ÖZKAN |
| 1. | Görsel yolla kendini tanır, ifade etme yollarını bilir ve görsel algı sürecindeki algısal bilgiyi görünür hale getirir. |
| 2. | Tasarımda görsel biçimlendirmenin anlam-işlev, görüngü değer ve öğelerinin disiplinini, düzenini üretebilecek yeti ve bilgileri kazanarak iki ve üç boyutlu çalışmalara aktarır. |
| 3. | Yaratıcılık örgüsünü disipline etme konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. |
| 4. | Algısal bilme özelliğini yetkinleştirerek görsel estetik iletişimi gerçekleştirir ve bireysel özgünlüğe sahip olur. |
| 5. | Tekniği, araçları, donatıları, malzemeyi tanır, düzenler ve görüntüye dönüştürmeyi sağlar. |
| 6. | Gözlem kurgulanımı, araştırma gönüllülüğü, seçme, kavrama, anlama, temel karakteri bulma, yalınlaştırma, ayırma-bileşim üretme, düzeltme-tamamlama, çözüp dönüştürme, anlamla bütünleşme, canlandırma ve tasarımlama özelliklerini geliştirir. |
| 7. | Artistik eğilim, yeti ve yeteneklerini eğitme yolları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 8. | Görme ve görsel algıya bağlı deneyim ve birikimlerini denetleyip kullanabilir hale gelir. |
| 1. | Temel Sanat Eğitimi, Nevide Gökaydın, M.E.B. yayınları, İstanbul 2002. |
| 2. | Aynanın Gerçeği, Gülseren Sudor, Cumhuriyet kitapları, İstanbul 2000. |
| 3. | Temel Sanat Eğitimi, Yrd Doç.Dr. Yusuf Baytekin Balcı. Dr. Nuran Say, YA-PA yayınları, İstanbul 2003. |
| 4. | Grafikte Temel Tasarım, Prof Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Sanat Yayınları, İstanbul 2002. |
| 5. | Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, Prof. Dr. Emin Doğan Aydın, Mor Ajans, İstanbul 2004. |
| 6. | Temel Tasarım, Ali Seylan , M Kitap, Ankara 2005. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 20 | 1 | 1 | 40 |
| Uygulamalı Ders | 40 | 1 | 1 | 80 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Atöyle Çalışması | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 | 2 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 128 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | |||||||||||||
OÇ-2 | 5 | ||||||||||||
OÇ-3 | |||||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||
OÇ-6 | |||||||||||||
OÇ-7 | |||||||||||||
OÇ-8 | |||||||||||||