
| Ders Kodu | : RÖ255 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Teorik anlatım ve uygulamalarla, grafik sanatının ifade ve iletişim olanaklarının deneyimlenmesi, yeni gelişmeleri takip ve sorgulama yoluyla öğrencilerin yaratıcılığının geliştirilmesi amaçlanır.
Sanatın Elemanları ve İlkeleri (Sanatın elemanları: Çizgi, Renk, Biçim, Form, Doku, Değer (Valör), Aralık (Espas), Sanatın İlkeleri: Denge, Ritm, Hareket, Zıtlık, Bütünlük, Vurgu, Örnek (Motif). Araç ve gereçlerin kullanımı, tekniğin doğru kullanımı, sanatçı örneklerini inceleme.
| Doç. Dr. Ahu Simla DEĞERLİ |
| Öğr. Gör. Abdullah KIVRAK |
| Öğr. Gör. Çağdaş ÖZKAN |
| 1. | Grafik Sanatlar ve Grafik Tasarım alanlarındaki temel kavramları kavramak. |
| 2. | Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olmak. |
| 3. | Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratabilmek. |
| 4. | Titiz ve disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak. |
| 5. | Artistik eğilim, yeti ve yeteneklerini eğitme yolları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 1. | Becer, Emre. (1997) İletişim ve Grafik Sanatlar, Dost Kitabevi, Ank. |
| 2. | Boseert, Jill. (1995) Graphic Design, Publishing, Ptd. Ctd. New York. |
| 3. | Öztuna, H.Yakup (2007) Görsel İletişimde Temel Tasarım,Tibyan Yayıncılık,İst. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 5 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | |||||||||||||
OÇ-2 | 5 | ||||||||||||
OÇ-3 | |||||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||