Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Ders Kodu: RÖ479
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirme yöntemlerinin kavratılması

Özet İçerik

Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Çağdaş ÖZKAN
Öğrenme Çıktıları
1.Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2.Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar hakkında bilgi sahibi olur.
3.Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekler hakkında bilgi sahibi olur.
4.Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme hakkında bilgi sahibi olur.
5.Geleneksel ölçme ve değerlendirme ile yeni ölçme ve değerlendirme araçlarını farklılıklarına göre karşılaştırabilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Halil TEKİN)
2.Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Fuat TURGUT)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2. Hafta - Teorik
Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar
3. Hafta - Teorik
Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
4. Hafta - Teorik
Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
5. Hafta - Teorik
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar
6. Hafta - Teorik
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
7. Hafta - Teorik
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri
8. Hafta - Teorik
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri ARA SINAV
9. Hafta - Teorik
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
10. Hafta - Teorik
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
11. Hafta - Teorik
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
12. Hafta - Teorik
Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
13. Hafta - Teorik
Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
14. Hafta - Teorik
Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Seminer45228
Ara Sınav1448
Dönem Sonu Sınavı1448
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
PÇ-13
OÇ-1
5
OÇ-2
OÇ-3
OÇ-4
OÇ-5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026