
| Ders Kodu | : RÖ357 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğretimde güncel öğrenme yöntem ve tekniklerini anlamak ve bunlara yönelik uygulama becerilerini kazanmak.
Alan öğretimi, alan öğretiminin temel amaçları, alan okur yazarlığı, kavram öğretimi (kavram yanılgıları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, V diyagramları, vb.), alan öğretiminde kullanılan yöntemler ve materyaller, alan öğretim programının incelenmesi (temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenip değerlendirilmesi.
| Öğr. Gör. Abdullah KIVRAK |
| 1. | Alan öğretiminin önemini ve amacını açıklayacak. |
| 2. | Bilimsel okuryazarlık kavramını tanımlayarak, bilimsel okuryazar bireylerin özelliklerini ifade edecek. |
| 3. | Alan öğretiminde kullanılabilecek genel ve özel öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini ve sınıf ortamında kullanılmaları sırasında dikkat edilmesi gereken hususları açıklayacak. |
| 4. | Öğretimde laboratuar kullanımının önemini kavrayacak. |
| 5. | Bilimsel çalışmaların yürütülmesi için gerekli olan bilimsel süreç becerilerini temel, nedensel ve deneysel süreç becerileri olarak sınıflandıracak. |
| 1. | Kurt, M. ve Alkan, C. (2014). Özel öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ödev | 3 | 3 | 3 | 18 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 74 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | ||||||||||||
OÇ-2 | |||||||||||||
OÇ-3 | |||||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||||
OÇ-5 | |||||||||||||