
| Ders Kodu | : EFS178 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Eğitimde yapay zeka kullanımının faydalarının farkına varılarak, eğitsel yapay zeka uygulamalarından yararlanarak ders planı hazırlama, eğitsel içerik üretimi, öğrenme materyali oluşturma ve süreç değerlendirme işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi amaçlanmaktadır.
Eğitimde yapay zekanın tanımı, kapsamı ve uygulama alanları; faydalar ve sınırlılıklar; geleneksel yapay zeka (makine öğrenmesi, derin öğrenme, sinir ağları); kişiselleştirilmiş öğrenme; öğrenme analitiği; üretken yapay zeka; eğitimde yapay zeka uygulamaları (ders planı ve içeriği, öğretim materyali, değerlendirme bileşenleri oluşturma); öğrenci desteği
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YILMAZ |
| Dr. Öğr. Üyesi Fulya TORUN |
| 1. | Yapay zekanın eğitimde kullanımının önemini açıklar. |
| 2. | Eğitimde yapay zeka kullanımının faydalarını ve sınırlılıklarını tartışır. |
| 3. | Kişiselleştirilmiş öğrenme ortamlarında yapay zekanın rolünü açıklar. |
| 4. | Eğitim süreçlerinde sanal asistanların işlevini bilir. |
| 5. | Yapay zeka uygulamaları kullanarak eğitsel içerik ve materyal üretimi özelliklerini tanır. |
| 1. | Machado, A. B., dos Santos, J. R., Sacavém, A., Sharma, R., & Cruz, R. N. (2024). Transforming Education: Generative AI and Immediate Engineering in Synthetic Content Creation. In Transforming Education With Generative AI: Prompt Engineering and Synthetic Content Creation (pp. 368-387). IGI Global. |
| 2. | Bozkurt, A. (2023). Postdigital artificial intelligence. In Encyclopedia of Postdigital Science and Education (pp. 1-5). Cham: Springer Nature Switzerland. |
| 3. | Nabiyev, V., & Erümit, A. K. (2022). Eğitimde Yapay Zeka Kuramdan Uygulamaya (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
| 4. | Luckin, R., Koedinger, K. R., & Greer, J. (Eds.). (2007). Artificial intelligence in education: Building technology rich learning contexts that work (Vol. 158). IOS Press. |
| 5. | Looi, C. K., McCalla, G., & Bredeweg, B. (Eds.). (2005). Artificial intelligence in education: Supporting learning through intelligent and socially informed technology (Vol. 125). Ios Press. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 74 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |
OÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||
OÇ-5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||