
| Ders Kodu | : EFS180 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, farklı coğrafyalarda ortaya çıkan müzik kültürlerini tanıtmak, öğrencilerin müziği bir ifade biçimi, toplumsal miras ve kültürel kimlik olarak değerlendirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, müzik aracılığıyla dünya kültürlerini tanıyacak, dinleme becerilerini geliştirecektir.
Her hafta farklı bir bölge veya kültürün müzik geleneği tanıtılır. Müzik türleri, çalgılar analiz edilir. Kısa videolar, dinleme örnekleri, çalgı tanıtımlarıyla zenginleştirilir. Kültürler arası karşılaştırmalar yapılır.
| Öğr. Gör. Zeynep GERGİN |
| 1. | Farklı kültürlerin müzik anlayışlarını temel düzeyde tanımlar. |
| 2. | Müzik türlerinin toplumsal ve kültürel işlevlerini açıklar. |
| 3. | Müzik aracılığıyla kültürel kimlik, gelenek ve değişim kavramlarını yorumlar. |
| 4. | Geleneksel ve modern müzik türlerini karşılaştırarak örneklendirir. |
| 5. | Müziğin kültürlerarası iletişimdeki rolünü kavrar. |
| 1. | Say, A. (2018). Müzik Tarihi (10. baskı). Müzik Ansiklopedisi Yayınları. |
| 2. | Nattiez, J. J. (1996). Müziği Anlamak (E. İlyasoğlu, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. |
| 3. | Beşiroğlu, M. Ş. (2010). Dünden Bugüne Müzik. Doruk Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 12 | 0 | 2 | 24 |
| Bireysel Çalışma | 9 | 0 | 1 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 6 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 8 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
OÇ-5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | |||||||