| 1. | Öğretmenlik meslek becerisi bilgisi |
| 2. | Öğrenim süreci içinde mesleği ile ilgili Görsel Sanatlar Eğitimi alan bilgisini teorik ve uygulamalı olarak kazanabilme |
| 3. | Öğrenim sürecinde Görsel Sanatlar Eğitimi alanı ile ilgili öğretmenlik bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıklarını gerçek bir eğitim-öğretim ortamı içinde uygulayabilme |
| 4. | Öğrenim süreci içinde Görsel Sanatlar Eğitimi alanı ile ilgili tasarlama ve yaratma, yapabilme ve bu yaratıya uygun yaklaşım, strateji, yöntem, teknik ve teknolojileri kullanma yeterliliğini kazanabilme |
| 5. | Görsel Sanatlar Eğitimi alanı ile ilgili gözlem yapma, anlama, ilişkilendirme, anlatma, işbirliği yapma, farkında olma, girişimci olma, iletişim kurma, yorumlama, değerlendirme, sentezleme ve sonuç çıkarma gibi temel becerileri kazanabilme |
| 6. | Görsel Sanatlar Eğitimi alanının gelişim sürecini takip ederek, güncel olan ile tarihsel süreç arasında bağlantı kurabilme ve yeni katkı sağlayabilme |
| 7. | Çağdaş eğitim yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri kavrayabilme |
| 8. | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, çağdaş, demokratik, laik, ülkesini koruyan ve geliştiren, milletine sahip çıkan, insan haklarına saygılı, doğayı koruyan, ayrımcı olmayan, gelenek ve göreneklerine bağlı, değerlerine sahip çıkan bireyler olabilme |
| 9. | Toplumsal ve kültürel değerler konusunda farkındalığını tamamlamış, aktif ve katılımcı bireyler olabilme |
| 10. | Hayat boyu öğrenmeyi ilke edinen bireyler olabilme |
| 11. | Sanatsal, sosyal, ekonomik, teknolojik ve bilimsel alanlardaki gelişmeleri takip eden, katılımcı ve yaratıcı, Dünya sorunlarının temel nedenlerini anlayarak bu sorunların çözümlerine katkıda bulunmaya çalışan bireyler yetiştirebilme. |
| 12. | Mesleğiyle ilgili temel düzeyde yabancı dil kullanabilme |
| 13. | Mesleki etik kurallara uyabilme |