
| Ders Kodu | : BYL205 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencilerin hayatın oluşum hipotezlerini, kimyasal bağları, makromolekülleri ve monomelerini, DNA, RNA ve protein sentezinin, kromozomal organizasyonu ve gen ifadesinin düzenlenmesini anlamalarını sağlamak.
Hücre teorisi, modern hücre yapısı, biyomolekülerin genel özellikleri; karbonhidratlar, proteinlerin yapı ve fonksiyonları; nükleik asitlerin genel özellikleri, DNA ve genetik materyalin yapısı ve sentezi, replikasyon, transkripsiyon, translasyon, gen ifadesinin düzenlenmesi.
| Doç. Dr. Sare İlknur YAVAŞOĞLU |
| 1. | Hayatın oluşum hipotezlerini ifade edebilir. |
| 2. | Atom, molekül ve kimyasal bağları tanımlayabilir. |
| 3. | Biyokimyasal reaksiyonları ve enerji dönüşümünü tanımlayabilir. |
| 4. | Makromoleküllerin ve monomerlerinin genel özelliklerini, yapı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. |
| 5. | Replikasyon, transkripsiyon ve translasyonu ifade edebilir. |
| 6. | Kromozomal organizasyonu ve genlerin ifadesini ifade edebilir. |
| 1. | DERS NOTLARI |
| 2. | - Elliot W. H.and Elliot D.C. (2005). BİYOKİMYA VE MOLEKÜLER BİYOLOJİ.Oxford University Press, ISBN 0-19-927199-2. |
| 3. | - Nelson D.L. and Cox M.M. (Kılıç N. Ed.) Lehninger Biyokimyanın İlkeleri,(2005) Palme Yayıncılık,ISBN 975-8982-18-4 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 1 | 26 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ||||||||
OÇ-2 | 3 | 4 | 3 | ||||||||||
OÇ-3 | 3 | 3 | 4 | 4 | |||||||||
OÇ-4 | 3 | 4 | |||||||||||
OÇ-5 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-6 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||