
| Ders Kodu | : BYL331 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Biyoçeşitliliğin önemi ve biyoçeşitliliğin korunmasında izlenen multidisipliner yaklaşımlar
Biyoçeşitliğin önemi, koruma biyolojinin tanımı ve prensipleri, biyoçeşitliliğin korunmasında multidisiplener yaklaşımlar, tür kavramları ve bunların koruma yaklaşımındaki önemi, koruma ve etik değerler, biyoçeşitliliğin farlı seviyeleri, koruma genetiği yaklaşımı, korumayla ilgili ülkemizin taraf olduğu bazı öenmli anlaşmalar
| Prof. Dr. Oğuz TÜRKOZAN |
| 1. | Biyoçeşitliliği olumsuz etkileyen sorunları tanımlayabilir |
| 2. | Koruma biyolojisi yaklaşımı ve prensipleri nedir tanımlayabilir |
| 3. | Korumada etik değerlerin önemini bilir |
| 4. | Korumada farklı dinsel inançların doğaya bakış açsının farlı olduğunu bilir |
| 5. | Farklı tür kavramlarını tanımlayabilir |
| 6. | Farklı tür kavramı yaklaşımlarının koruma biyolojindeki önemini anlatabilir |
| 7. | Biyoçeşitliliğin farklı seviyeleri olduğunu tanımlayabilir |
| 8. | Biyoçeşitliliği sınrlayan yapısal sorunları tanımlayabilir |
| 9. | Koruma Genetiği yaklaşımının koruma biyolojisinde nasıl kullanıldığını tanımlayabilir |
| 10. | Korumada kullanılan bazı genetik metotlar, tanımlar ve yaklaşımları tanımlayabilir |
| 11. | Ülkemizin taraf olduğu bazı önemli uluslarası anlaşmaları ve bunların amaç ve içeriklerini tanımlayabilir |
| 12. | Ülkemizde koruma altında bulunan hayvanlarla ilgili yapıla koruma ve uygulamara ait örnekler verebilir |
| 13. | Koruma altına alınan bir hayvanın nasıl bir yönetim planıyla korunabieceği hakında fikir yürütebilir |
| 14. | . Türkiye’deki biyoçeşitliliğin önemini ve bazı önemli sıcak noktaları tanımlayabilir |
| 1. | Ders Notları |
| 2. | Meffe, G.K. & Carroll C. R. 1994. Principles of Conservation Biology |
| 3. | Konuyla ilgili örnek bilimsel makaleler |
| 4. | Richard B. Primack Koruma Biyolojisi 5. Baskıdan Türkçe Çeviri, Hacettepe Üniversitesi |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 15 | 1 | 2 | 45 |
| Ödev | 15 | 0 | 1 | 15 |
| Okuma | 16 | 0 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 1 | 1 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | |||||||||||
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-3 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-4 | 3 | 4 | |||||||||||
OÇ-5 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
OÇ-6 | 5 | 4 | |||||||||||
OÇ-7 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-8 | 4 | 3 | |||||||||||
OÇ-9 | 5 | 4 | |||||||||||
OÇ-10 | 4 | 4 | |||||||||||
OÇ-11 | |||||||||||||
OÇ-12 | |||||||||||||
OÇ-13 | |||||||||||||
OÇ-14 | |||||||||||||