
| Ders Kodu | : BYL429 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 1 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Vektör kontrol yöntemlerini öğretmek
Vektör kontrolün önemi, vektör kontrölün temel metotları, biyolojik ve kimyasal kontrol metotları, önemli vektörlerin kontrolü, pestisitler, pestisit dirençliliği ve direnç testleri
| Prof. Dr. Fatih Mehmet ŞİMŞEK |
| 1. | Vektör kontrolünün önemini kavrayabilir |
| 2. | . Temel vektör kontrol yöntemlerini öğrenebilir |
| 3. | Vektörlerin biyolojik kontrol yöntemlerini kavrayabilir |
| 4. | Vektörlerin kimyasal kontrol yöntemlerini kavrayabilir |
| 5. | Sivrisineklerin, Tatarcıkların, Pirelerin, Bitlerin, Karasineklerin, Hamamböceklerinin ve kenelerin kontrolünü öğrenebilir |
| 6. | Pestisitleri öğrenebilir |
| 7. | Pestisit direncini öğrenebilir |
| 8. | Pestisit direnç testlerini öğrenebilir |
| 9. | Entegre vektör kontrolünü kavrayabilir |
| 10. | Sivrisinek ve karasineklerde insektisit duyarlılık testlerini öğrenebilir |
| 1. | Curtis, C.F., (1989). Appropriate Technology in Vector Control, CRC Press, Inc. Boca Raton, Florida ISBN 0-8493-4755-6. |
| 2. | Richard P.L and Roger W.C., (1996). Medical Insects and Arachnids, Chapman and Hall Press, ISBN 0-412-40000-6 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 4 | ||||||||||||
OÇ-2 | 4 | ||||||||||||
OÇ-3 | 4 | ||||||||||||
OÇ-4 | |||||||||||||
OÇ-5 | 4 | ||||||||||||
OÇ-6 | 4 | ||||||||||||
OÇ-7 | |||||||||||||
OÇ-8 | 4 | ||||||||||||
OÇ-9 | 4 | ||||||||||||
OÇ-10 | |||||||||||||