| 1. | Organizmaları ve organizma gruplarını sistematik, taksonomik ve biyolojik özellikleriyle ayırt etme becerisi |
| 2. | Biyoloji biliminin çeşitli alanlarında araştırma ve gözlem yapmakta kullanılan laboratuvar ve ekipmanlarının amacına uygun kullanımı becerisi |
| 3. | Hücre, doku, organ, sistem ve organizma düzeyinde biyolojik olayları kavrama ve yorumlama becerisi |
| 4. | Ekolojik ilişkileri, döngüleri ve bunları oluşturan canlı ve cansız öğeleri ayırt etme, kavrama ve sorunların çözümünde kullanma becerisi |
| 5. | Genetik ve moleküler biyolojinin temel ilkelerini kavrama ve bunlara ilişkin uygulamalarda kullanılan temel yöntemleri gerçekleştirme becerisi |
| 6. | Biyolojik evrimi biyolojinin tüm disiplinleri kapsamında kavrama becerisi |
| 7. | Biyoteknoloji gibi uygulamalı biyoloji disiplinlerinin temel kavram ve sorun çözümüne yönelik yaklaşımlarını kavrama ve uygulama becerisi |
| 8. | Biyolojinin tıbbi, ekonomik ve adli alanlarda kullanımına ilişkin temel bilgilere sahip olma ve bunları yorumlama becerisi |
| 9. | Küresel veya ülkesel boyutlu biyolojik varlıkların ve sorunların kavranması |
| 10. | Biyoloji biliminin olay ve olgularını algılama, çözümleme ve yorumlama süreçlerinde destek aldığı temel bilimlerin diğer alanlarında kabul edilebilir seviyede birikimin eldesi ve bunlara ilişkin temel yöntemleri kullanma/uygulama becerisi |
| 11. | Biyoçeşitliliği koruma yaklaşımları öğrenme ve bunları uygulama becerisi |
| 12. | Biyoçeşitliliğin kamu ve bilim dünyasına yönelik olarak özel koleksiyonlar yoluyla tanıtımı, saklanması ve korunması için gerekli yöntemleri kullanma becerisi |
| 13. | Yaşamın üreme, büyüme – gelişme gibi temel biyolojik süreçlerini tanıma ve yarar getirici sonuçlara dönüştürecek biçimde değerlendirme becerisi |