
| Ders Kodu | : ECON417 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı öğrencilere dersin öğretim üyesinin uzmanlığında olan çeşitli iktisadi konular ve sorunlar hakkında teorik ve pratik bilgiler kazandırmaktır.
Derste çeşitli iktisat teorilerinden ve iktisadi sorunlardan bahsedilecek, dünya ve Türkiye ekonomisi farklı yönlerden irdelenecektir.
| Doç. Dr. Orhan ŞANLI |
| 1. | Öğrenciler, farklı ekonomi teorilerini ve yaklaşımlarını kapsamlı bir şekilde anlayacaktır. |
| 2. | Öğrenciler, ekonomik verileri analiz etme ve yorumlama yetkinliği kazanacaktır. |
| 3. | Öğrenciler, güncel ekonomik sorunları ve uygulanan politikaları eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilecektir. |
| 4. | Öğrenciler, küresel ve yerel ekonomik etkileşimleri analiz ederek değerlendirme becerisi gösterecektir. |
| 5. | Öğrenciler, Türkiye ve dünya ekonomisi üzerine kapsamlı ve eleştirel yorumlar yapabilecektir. |
| 1. | Kubar, Y. (2019). Seçme Konular İle Güncel Ekonomik Sorunlar. Gazi Kitabevi |
| 2. | Yüksel, C., Oskay, C. (2013). Türkiye Ekonomisinde Güncel Ekonomik ve Mali Konular,.Ekin Basım Yayın. |
| 3. | Eğilmez, M. (2024). Yeni Ekonomi 21. Yüzyıla Özgü Yaklaşımlar. Remzi Kitabevi |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 1 | 31 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 122 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 |