
| Ders Kodu | : ECON203 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Ekonomik Düşünce Tarihi dersinin amacı, temel iktisadi düşünce akımlarını kapsamlı bir şekilde inceleyerek, bu akımların ortaya çıkış nedenlerini, temel prensiplerini ve ekonomi politikaları üzerindeki etkilerini öğrencilerin anlamalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin farklı iktisadi yaklaşımlar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları analiz ederek, günümüz ekonomik sorunlarına ve politikalarına eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, öğrencilerin ekonomi biliminin evrimini ve bu süreçte önemli iktisatçıların katkılarını anlamalarına yardımcı olarak, tarihsel perspektiften modern ekonomik düşünceyi değerlendirme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Bu ders, Merkantilizm, Fizyokrasi, Klasik Okul, Neoklasik Okul, Keynesyen Okul, Monetarist Okul, Yeni Klasik Okul ve Arz Yanlı İktisat gibi iktisadi düşünce akımlarını tarihsel perspektifte inceler. Her bir düşünce akımının temel prensiplerini, önde gelen temsilcilerini ve ekonomi politikaları üzerindeki etkilerini ele alır. Ders, öğrencilerin farklı iktisadi teorilerin gelişimini ve bunların modern ekonomiye katkılarını anlamalarını sağlar.
| Doç. Dr. Burcu YILMAZ |
| 1. | Öğrenciler, ekonomik düşüncenin tarihsel gelişimini ve farklı iktisadi düşünce akımlarının tarih içerisindeki evrimini ayırt edebileceklerdir. |
| 2. | Öğrenciler, her bir düşünce akımının ekonomik politikalar üzerindeki etkilerini ve uygulamalarını analiz edebileceklerdir. |
| 3. | Ders öğrencilerin kritik düşünme ve analiz becerilerini geliştirir. Öğrenciler, farklı iktisadi düşünce okullarının benzerliklerini ve farklılıklarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir. |
| 4. | Öğrencilerin, modern ekonomik sorunlara tarihsel bakış açısı geliştirmelerini sağlar. |
| 5. | Öğrenciler, önemli iktisatçıların ekonomi bilimine olan katkılarını açıklayabilir. |
| 1. | Kazgan, G. (2008). İktisadi düşünce ya da politik İktisadın evrimi. İstanbul: Remzi. |
| 2. | Küçükkalay, A. M., İktisadi Düşünce Tarihi. Beta Yayıncılık. |
| 3. | Bilgili, Y., İktisat Okulları: Karşılaştırmalı Ders Notları. İkinci Sayfa Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Ödev | 1 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ödev | 1 | 6 | 0 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 1 | 15 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 1 | 31 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 122 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 |