
| Ders Kodu | : MLY403 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde ortaya çıkan güncel ekonomik ve mali sorunları takip edebilmesini ve bu sorunlara ilişkin analitik ve eleştirel tartışmalar yürütebilmesini sağlamaktır.
Ders kapsamında üretim yapısı ve büyüme, istihdam, enflasyon, kamu açıkları, vergi sistemi ve gelir dağılımı, kayıt dışı ekonomi, maliye ve para politikaları, ödemeler dengesi ve dış ticaret gibi temel güncel konular ele alınmaktadır. Öğrenciler her hafta belirli bir konu üzerine araştırma yaparak kısa sunumlar gerçekleştirmekte, böylece analitik düşünme ve sözlü ifade becerilerini geliştirmektedir.
| Dr. Öğr. Üyesi Gülizar Seda YILMAZ |
| 1. | Türkiye ekonomisinde güncel mali ve ekonomik sorunları tanımlayabilme ve bu sorunları analiz edebilme. |
| 2. | Enflasyon, istihdam, vergi sistemi, kamu açıkları, dış ticaret ve para politikası gibi temel konularda temel bilgiye sahip olabilme. |
| 3. | Güncel mali sorunlara yönelik bireysel ve grup araştırması yaparak bu çalışmaları sözlü ve yazılı biçimde sunabilme. |
| 4. | Ekonomik gelişmeleri ve mali politikaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme. |
| 5. | Akademik kaynaklara dayalı olarak özgün görüş geliştirebilme ve bu görüşleri tartışmalarda ifade edebilme. |
| 1. | Yeldan, E. (2020). “Türkiye Ekonomisinde Büyüme Stratejileri ve Yapısal Sınırlar.” İktisat ve Toplum Dergisi, 112, 12–18. |
| 2. | Ercan, H. (2021). “Türkiye’de Katma Değeri Düşük Büyüme Sorunsalı.” Ekonomi-TEK, 10(1), 27–44. |
| 3. | Tunalı, İ. (2010). “Türkiye’de İşgücü Piyasasının Dönüşümü ve Politikalar.” TÜSİAD Yayını, Rapor No: T/2010-02/501. |
| 4. | Göktaş, Ö. & Özer, M. (2022). “Genç İşsizliği Sorunu: Türkiye Örneği.” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 133–152. |
| 5. | Alparslan, A. (2022). “Türkiye’de Enflasyonun Temel Belirleyicileri: Ampirik Bir İnceleme.” Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 59(691), 23–42. |
| 6. | Saygılı, H. & Cihan, C. (2021). “Türkiye’de Enflasyonla Mücadele Deneyimleri ve Politika Seçenekleri.” TCMB Yayını. |
| 7. | Akyüz, Y. (2019). “Türkiye’de Bütçe Açıkları ve Kamu Borçluluğu: Eğilimler ve Riskler.” İktisat Dergisi, 531, 45–60. |
| 8. | Alkin, E. (2005). “Vergilerin Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkileri: Türkiye Uygulaması.” Maliye Dergisi, 149, 25–42. |
| 9. | Erdoğan, M. (2021). “Türkiye’de Kayıt Dışı Ekonomi: Nedenleri, Sonuçları ve Mücadele Politikaları.” Maliye Dergisi, 180, 85–104. |
| 10. | Coşkun, Y. & Küçük, H. (2022). “TCMB'nin Politika Tepki Fonksiyonu ve Para Politikası Etkinliği.” Ekonomi-TEK, 11(1), 67–90. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %30 |
| Derse Katılım (Performans) | 1 | %30 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 1 | 13 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 1 | 25 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 122 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 |