
| Ders Kodu | : ECON303 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin temel amacı, öğrencilere ekonomik büyüme ile ilgili teoriler, modeller ve ampirik kanıtlar hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Bu ders, uzun vadeli ekonomik büyümeye katkıda bulunan faktörleri keşfetmeyi amaçlamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler ekonomik büyümenin dinamikleri hakkında derin bir anlayışa sahip olacaklardır.
Bu derste sermaye birikimi, teknolojik ilerleme ve beşeri sermaye gibi büyümenin temel belirleyicileri incelenecektir. Ders, çeşitli ülkelerin hem tarihsel hem de güncel büyüme deneyimlerini analiz ederek, öğrencileri büyüme politikalarını değerlendirmek ve formüle etmek için analitik araçlarla donatmayı amaçlamaktadır. Neden bazı ülkelerin fakir bazı ülkelerin zengin olduğu sorusu ders kapsamında cevabı aranacak temel sorudur. Ders kapsamında ele alınacak bazı temel konu başlıkları şunlardır: ülkelerarası gelir farklılıkları, klasik, neoklasik ve içsel büyüme modelleri, sermaye birikiminin büyüme etkisi, yakınsama, ve teknolojik ilerleme.
| Doç. Dr. Sedat ALATAŞ |
| 1. | Öğrenciler ekonomik büyümeyi etkileyen çeşitli faktörler ve modeller hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaklardır. |
| 2. | Öğrenciler klasik, neoklasik ve içsel büyüme teorilerini açıklayabilecek ve bunlar arasında ayrım yapabilecektir. |
| 3. | Öğrenciler çeşitli göstergeler kullanarak ekonomik büyümenin nasıl ölçülebileceğini anlayacak ve bu ölçümlerin sınırlamalarının farkına varacaklardır. |
| 4. | Öğrenciler ekonomik büyümenin sağlanmasında fiziksel sermaye, beşeri sermaye ve teknolojinin rolünü analiz edeceklerdir. |
| 5. | Öğrenciler farklı büyüme modellerini ve politikalarını değerlendirerek ve bunların etkinliğini tartışarak eleştirel düşünme becerilerini geliştireceklerdir. |
| 1. | Jones, C. I. ve Vollrath, D. (2021). İktisadi Büyümeye Giriş. Literatür Yayıncılık. |
| 2. | Yeldan, E. (2011). İktisadi Büyüme ve Bölüşüm Teorileri. Efil Yayınevi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | %20 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 1 | 16 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 1 | 21 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 121 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 |
OÇ-2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 |
OÇ-3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 |