
| Ders Kodu | : ECON423 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Davranışsal Ekonomi dersinin amacı, öğrencilerin ekonomik karar alma süreçlerinde psikolojik ve sosyal faktörlerin rolünü anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, geleneksel ekonomik teoriler ile davranışsal yaklaşımlar arasındaki farkları vurgulayarak, öğrencilerin daha kapsamlı ve gerçekçi ekonomik modeller geliştirmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir.
Davranışsal Ekonomi dersi, ekonomik karar alma süreçlerinde psikolojik ve sosyal faktörlerin rolünü inceler. Geleneksel ekonomi teorileri ile davranışsal yaklaşımlar arasındaki farkları vurgulayan ders, öğrencilere sezgisel karar verme, risk ve belirsizlik altında seçim, zaman tercihi, stratejik etkileşim ve nöroekonomi gibi konuları kapsar. Öğrenciler, deneysel ve ampirik yöntemleri kullanarak ekonomik sorunlara yaratıcı çözümler geliştirme becerisi kazanır.
| Arş. Gör. Sidre Gül Bige GÖCEKLİ |
| 1. | Öğrenciler, davranışsal ekonomi ile geleneksel ekonomi arasındaki temel farkları açıklayabilecektir. |
| 2. | Öğrenciler, davranışsal ekonominin temel kavramlarını ve prensiplerini doğru şekilde tanımlayabilecektir. |
| 3. | Öğrenciler, bilişsel yanlılıklar, duygusal etkiler ve sosyal normların ekonomik kararlar üzerindeki rolünü değerlendirebilecektir. |
| 4. | Öğrenciler, bireylerin risk ve belirsizlik altında nasıl karar verdiğini analiz edebilecek ve bu kararların teorik temellerini açıklayabilecektir. |
| 5. | Öğrenciler, psikolojik, sosyal ve kültürel faktörlerin ekonomik modellerdeki yerini ve önemini tartışabilecektir. |
| 6. | Öğrenciler, davranışsal ekonomi teorilerini kullanarak uygulanan politikaların bireysel davranışlar üzerindeki etkilerini değerlendirebilecektir. |
| 1. | Hatime Kamilçelebi, (2019). Davranışsal İktisat. IJOPEC Publication. |
| 2. | Peter Diamond, Hannu Vartiainen, (2016). Davranışsal İktisat ve Davranışsal İktisadın Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık |
| 3. | Utku Altunöz, Hasip Altunöz, (2019). Davranışsal Ekonomi (Nörofinans): Kavram – Teori – Uygulama. Seçkin Yayıncılık |
| 4. | Edward Cartwright, (2018). Behavioral Economics. Routledge. |
| 5. | Erik Angner, (2012). A Course in Behavioral Economics. Palgrave Macmillan. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %20 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | %20 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 3 | 13 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 3 | 23 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 130 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 |
OÇ-3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 |
OÇ-4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 |
OÇ-6 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 |