
| Ders Kodu | : ULU110 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Dersin amacı, günümüzde ulaşmış olduğumuz uygarlık düzeyinin nedenlerini tespit etmek ve tarihsel geçmişini ele almaktır.
Uygarlık tarihi dersinde global çapta bugünkü siyasal, sosyal ve ekonomik yapıya etki etmiş ve damgasını vurmuş medeniyetler incelenecektir. Mezopotamya Uygarlıkları, Eski Mısır, Anadolu Uygarlıkları, Hititler, Pers Uygarlığı, Eski Yunan, Roma, Eski Türk Uygarlıkları, İslam Uygarlığı ve Orta Çağ Avrupa Uygarlıkları ile Çin ve Hindistan Uygarlıkları ve uygarlık birikimine bıraktıkları miraslar işlenecek konular arasındadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Taner BULUT |
| 1. | Öğrenciler uygarlık kavramını öğrenir, uygarlık kavramı ile ilgili teorik tartışmaları bilir, kültürün doğuşunu ve modern uygarlık kavramını anlayabilirler. |
| 2. | Uygarlığı oluşturan unsurlar ve uygarlık türleri hakkında bilgi sahibi olunabilir. |
| 3. | Öğrenciler tarihsel süreçte uygarlıkların gelişimini anlayabilir ve farklı uygarlık örneklerini incelerler. |
| 4. | Eski uygarlıkların uygarlık tarihine yaptıkları katkılar anlaşılabilir. |
| 5. | Öğrenciler politik ve sosyal analizleri uygarlıkların tarihselliği ile bağdaştırabilirler. |
| 6. | Öğrenciler günümüzün anlaşılmasında Uygarlık Tarihi'nin rolünü daha iyi analiz edebilirler ve aydınlanma, emperyalizm, küreselleşme gibi kavramların uygarlık tarihindeki rolünü tartışabilirler. |
| 1. | Fernand Braudel, Uygarlıkların Grameri, (Çev.: Mehmet Ali Kılıçbay), İmge Kitabevi yay., Ankara, 2003. |
| 2. | Taciser Sivas (Ed.), Uygarlık Tarihi, T.C. Anadolu Üniversitesi yay., Eskişehir, 2011. |
| 3. | Gordon Childe, Tarihte Neler Oldu?, (Çev.: Alaeddin Şenel ve Mete Tunçay), (6. Baskı), Kırmızı yay., İstanbul, 2014. |
| 4. | Chris Harman, Halkların Dünya Tarihi: Taş Devri'nden Yeni Binyıla, (Çev.: Uygur Kocabaşoğlu), (5. Basım), Yordam Kitap yay., İstanbul, 2016. |
| 5. | James C. Davis, İnsanın Hikayesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz, (15. Baskı), (Çev.: Barış Bıçakçı), İş Bankası Kültür yay., İstanbul, 2019. |
| 6. | William McNeill, Dünya Tarihi, (16. Baskı), (Çev.: Alaeddin Şenel), İmge Kitabevi yay., Ankara, 2015. |
| 7. | Samuel Noah Kramer, Tarih Sümer’de Başlar: Yazılı Tarihteki Otuzdokuz İlk, (Çev.: Hamide Koyukan), Kabalcı yay., İstanbul, 2017. |
| 8. | Yuval Noah Harari, Hayvanlardan Tanrılara – Sapiens: İnsan Türünün Kısa Bir Tarihi, (31. Baskı), (Çev.: Ertuğrul Genç), Kolektif Kitap yay., İstanbul, 2017. |
| 9. | Alaeddin Şenel, Kemirgenlerden Sömürgenlere İnsanlık Tarihi, (3. Baskı), İmge Kitabevi yay., 2014. |
| 10. | Server Tanilli, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası (6 Cilt), İş Bankası Kültür yay., İstanbul, 2015. |
| 11. | Alice Robert, Evolution: The Human Story, Derling Kindersky Pub., 2019. |
| 12. | Cemal Yıldırım, “Uygarlık Nedir?”, Bilimsel Düşünme Yöntemi, (2. Baskı), İmge Kitabevi yay,. Ankara, 2008, s.s. 335-343. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 4 | 3 | 98 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 1 | 16 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
OÇ-5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 |
OÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |