Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Marka Yönetimi
Ders Kodu: UTIF319
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Marka ve markalaşma stratejileri hakkında temel kavramları ve güncel yaklaşımları öğrenmek

Özet İçerik

Marka, markalaşma, markalaşma stratejileri, güncel yaklaşımlar, örnek vaka analizleri, tartışmalar

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilge DOĞANLI
Öğrenme Çıktıları
1.Marka/markalaşma kavramını, tarihçesini ve ilişkili kavramları anlar
2.Marka yönetimi ve ana temalarını anlar
3.Marka yönetiminin işletmeler ve ülkeler için önemini anlar
4.Stratejik marka yönetim sürecini anlar
5.Markalaşma konusu ile ilgili güncel trendleri irdeler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.İslamoğlu, A. Hamdi ve Fırat, Duygu (2016). Stratejik Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Markanın Tarihsel Yolculuğu, Bir Marka Hikayesi, Marka Kavramı, Marka ile ilgili özellikler
2. Hafta - Teorik
Marka ve Önemi, Markanın faydaları, Marka Ürün Karşılaştırması, Markanın Yapısı-David Arnold Modeli ve Kapferer Modeli, Ted Bates Marka Çarkı,
3. Hafta - Teorik
David Arnold Modeli ve Kapferer Modeli, Markayı Oluşturan Unsurlar Örnek Çalışmalar: Apple, Nike, Coca Cola, Pepsi, Markaların Fonksiyonel ve Duyumsanabilir Unsurları, Eklenen Değer
4. Hafta - Teorik
Marka ile ilgili önemli kavramlar, Marka Kimliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Arketip ve Marka
5. Hafta - Teorik
Markalama, Marka Oluşturma ve Marka Oluşturmada Kilit Başarı Unsurları, Kellogs, Coca Cola Örnek Çalışmalar
6. Hafta - Teorik
Marka vaadi ve ürün kültürü
7. Hafta - Teorik
Marka konumlandırma
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Vize Sınavı
9. Hafta - Teorik
Markanın gücü ve marka değeri
10. Hafta - Teorik
Marka sadakati
11. Hafta - Teorik
Ortak Markalama, Marka Denkliği ve Önemi, Marka Denkliğini (Değerini) Oluşturan Unsurlar
12. Hafta - Teorik
Marka Denkliğini (Değerini) oluşturan unsurlar, Marka Değerini Elde Etmek, Markanın 4P stratejileri
13. Hafta - Teorik
Markanın 4P stratejileri, Oluşturulması ve Uygulanması, Örnek Marka Yaratılması - Marka Yönetme Çalışmaları
14. Hafta - Teorik
Güncel markalaşma trendleri
15. Hafta - Teorik
Final Sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Uygulamalı Ders142370
Ara Sınav114115
Dönem Sonu Sınavı115116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)101
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
OÇ-1
5
5
5
5
5
4
3
3
2
2
OÇ-2
4
4
4
4
4
5
5
5
5
5
OÇ-3
4
4
4
4
4
4
4
4
5
5
OÇ-4
2
2
3
3
3
2
2
2
3
3
OÇ-5
2
2
2
2
2
2
3
2
3
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026