
| Ders Kodu | : UTIF104 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, öğrencilere temel matematik ve ticari matematik ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi vermek ve problem çözme ve yorumlama yeteneği kazandırmaktır.
Matematiğin temel kavramları, Sayılar, Üslü ve köklü çokluklar, çarpanlara ayırma, Denklemler ve çözümleri, doğrusal denklemler, Fonksiyonlar, İkinci dereceden fonksiyonların grafikleri, rasyonel fonksiyonlar ve parçalı fonksiyonların grafikleri, Üssel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Logaritma ve Ticari Matematik Problemlerinde Kullanımı, Limit ve Süreklilik, Türevin kullanımı, Türev alma kuralları, Ardışık türev, Maksimum ve minimum noktalar, azalan ve artan aralıklar, Türevin ticari problemlerde uygulamaları, Kâr maksimizasyonu, Maliyet minimizasyonu, Oran- Orantı, Orantının Özellikleri, Orantı Türleri, Yüzde ve Binde kavramı, Alış, Maliyet, Satı ve Kar hesapları, Oranlı Bölme ve Ticari İşletmelerle İlgili Hesaplamalar, Karışım, Bileşim ve Alaşım, Paranın Zaman Değeri ve Basit Faiz, Basit İskonto
| Doç. Dr. Sadullah ÇELİK |
| 1. | Sayısal bilgi- becerileri geliştirme ve analitik düşünme yeteneğini kazandırma |
| 2. | Araştırma, değerlendirme gibi konularda kullanılacak matematiksel yöntemlere temel sağlama |
| 3. | Ticaret hayatında gerekli olan hesaplama ve araştırmaların kolaylaştırılmasına yardımcı olma |
| 4. | Sayısal verilerden ve grafiklerden faydalanarak, ticari işletmelerin sorunlarını belirleme ve çözümler bulma. |
| 5. | Paranın zaman değeri kavramı hakkında bilgi sahibi olma, faiz ve iskonto hesaplamaları yapabilme ve yorumlayabilme |
| 1. | Mahmut Tekin ve Mehmet Yıldız, İşletme İktisat ve Sosyal Bilimlerde Matematik, Günay Ofset, Konya, 2012. |
| 2. | Mustafa Sevüktekin, Zehra Başkaya, Matematiksel Analiz: İşletme ve Ekonomi Uygulamaları, Dora Yayıncılık, Bursa, 2010 |
| 3. | İrfan Ertuğrul, Temel Matematik Ekin Yayınları, 2015. |
| 4. | Ertuğrul Çetiner, Ticari ve Mali Matematik, Gazi Kitabevi, 2010. |
| 5. | Nurhan Aydın ve Metin Coşkun, Ticari Matematik, Detay Yayıncılık, 2016. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 3 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 5 | ||
OÇ-2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | ||
OÇ-3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | ||
OÇ-4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | ||
OÇ-5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | ||