
| Ders Kodu | : TBY317 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 1 |
| AKTS | : 4 |
Bitkisel üretimde kalite ve standartları yakalayabilmek için bitkilere uygulanan çeşitli analiz yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
Gübre eksikliklerinin belirlenmesinde kullanılan analiz yöntemleri, tohumlarda yapılan fiziksel analizler,ilaç kalıntı analizleri, tohumlarda yapılan çeşitli kimyasal analizler, moleküler tabanlı analizler
| Prof. Dr. Yelda EMEK |
| 1. | Bitkilerde gübre eksiklikleri ve semptomları hakkında bilgi sahibi olurlar |
| 2. | Bitkiler uygulanan kalite analizleri konusunda bilgi sahibi olurlar |
| 3. | Bitki analizleri hazırlığı konusunda bilgi sahibi olurlar |
| 4. | Bitkisel ürünlerde kalıntı analizleri konusunda bilgi sahibi olurlar |
| 5. | Bitkilerde uygulanan biyoteknolojik analizler hakkında bilgi sahibi olurlar |
| 1. | Kacar, B. (2014). Kolay Uygulanabilir Bitki Analizleri - Bitki, Toprak ve Gübre Analizleri: 2. Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN : 978-605-133-812-5 |
| 2. | Uzun F. Tarla Bitkilerinde Laboratuvar Analizleri (Uygulama Notları). Ondokuz Mayıs Üniversitesi |
| 3. | Kaçar, B. ve İnal, A. 2010. Bitki Analizleri.Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN:9786053950363 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Laboratuvar | 14 | 1 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 1 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |