
| Ders Kodu | : TBB106 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Ziraat mühendisliği eğitimi ve tarım tarihi hakkında bilgi verilmesi, meslek mensubu olma bilincinin ve duygusunun sağlanmasıdır.
Türkiye’de tarımın yeri ve önemi, tarımsal üretimin özellikleri ve gelişimi, sanayi devriminin tarıma etkileri, Osmanlılarda ve Cumhuriyet döneminde tarım, tarımsal öğretimin tarihçesi ve şimdiki durumu, ziraat mühendisliği tanımı, kapsam ve eğitim mevzuatı, etik kavramı, ahlak anlayışının tarihçesi ve toplumsal yaklaşımlar, meslek ahlakı ve genel etik kurallar, tarımsal etik, tarımsal etik açısından görev ve sorumluluklar
| Prof. Dr. Gönül AYDIN |
| 1. | Tarım tarihi hakkında bilgi sahibi olma |
| 2. | Tarımsal öğretim ve eğitimin tarihi hakkında bilgilenme |
| 3. | Mesleki anlamda etik değerler hakkında bilgilenme |
| 4. | Ziraat Mühendisliği ile ilgili yönetmelik ve yönergeleri bilme |
| 5. | Ziraat mühendisliği görevinde etik yönünden ortaya çıkan sorunlar kakında fikir yürütebilme ve çözüm önerebilme |
| 1. | ERİŞ, A.,2006. Tarım Deontolojisi. Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Ders Notları, No:88. |
| 2. | DİREK,M. 2010. Tarım Tarihi ve Deontolojisi. Eğitim Akademi Yayınları, Konya. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 |
OÇ-2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 |
OÇ-3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 1 | 3 | 1 |
OÇ-4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
OÇ-5 | 2 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 |