
| Ders Kodu | : SYB206 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Dans aracılığı ile hareket becerileri, bilişsel becerileri, koreografik ve yaratıcı usulleri, sosyal ve estetik becerileri, postürü, vücut imajını, artistik sunumu, sağlıklı olmayı geliştirmek, farklı dans formlarını tanıtmaktır
Dans ile ilgili kompozisyon (kareografi) , Ritim ile İlgili temel Kavramlar, Nota, ölçüler, ritm, , Melodi, müzik seçimi ve sözlü ritim alıştırmaları, Hareket: Müziğin yapısına bağlı olan hareketler, Temel lokomotor hareketler (Dans adımlama teknikleri: yürümeler, sıçramalar, sekmeler, dönüşler, kaymalar, hoplamalar) , Geleneksel halk dansları, kolbastı, Hareket ve dansta yaratıcı etkinlik, Klasik danslar: Vals, Latin danslar: Tango, samba, rumba, pasodobli ye ilişkin adımlamalar, Diziliş şekilleri: çeşitli alanlarda diziliş ve kullanma şekilleri, kompozisyonlar
| Öğr. Gör. Elçin SAVAŞ |
| 1. | Dans öğretiminde nota bilgisi, ölçüler ve sözlü ritim bilgisinin değerini irdeleyebilecektir.… |
| 2. | Hareket kavramlarını ritim ve dans programları içerisinde kullanabilir |
| 3. | Vücudun küçük bölümlerini kullanarak küçük şekillere yönelik hareket kavramlarını bir kompozisyona uygular |
| 4. | Sıçrama, atlama gibi lokomotor beceri hareketlerini istenilen nitelikte ve yeterlilikte yapar |
| 5. | Farklı dans uygulamalarını kavrayabilme |
| 1. | Altay F., Bulca Y. (2006 ) Ritim Eğitimi ve Dans, Ankara |
| 2. | Aktaş,G. (1999) Temel Dans Eğitimi, İzmir |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 2 | 13 | 5 | 36 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||